جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماموستا علی مقدمی

حوزه/ عضو شورای افتای اهل سنت شهرستان مریوان گفت: محبت پیامبر(ص) به محبت اهل بیت(ع) گره خورده است و ما به عنوان پیروان مذهب امام شافعی حب به اهل بیت(ع) را لازمه قبولی عبادت‌های خود می‌دانیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کردستان، ماموستا علی مقدمی در همایش ائمه جمعه و جماعت استان با محور «پیامبر اکرم از دیدگاه قرآن و سنت» در مریوان اظهار کرد: این همایش و دور هم جمع شدن با هدف بیان جایگاه پیامبر اکرم از دیدگاه قرآن و سنت برگزار شده است و امیدواریم خروجی خوبی برای همه داشته باشد.

عضو شورای افتای اهل سنت شهرستان مریوان تصریح کرد: اگر در طول تاریخ کدورتی نسبت به خادمان دین از پیامبر و اصحاب گرفته تا امروز باید از زاویه سیاست به آن نگاه شود نه دین چرا که دین اسلام دینی است که خاتم ادیان الهی است و توسط خاتم الانبیاء بر بشر نازل شده است.

ماموستا مقدمی افزود: ‌این دین بر همین اساس باید بر تمام جامعه بشریت سیطره و گسترش پیدا کند این دین اسلام است که باید پرچم آن بر کل جهان گسترانده شود.

عضو شورای افتای اهل سنت شهرستان مریوان با بیان اینکه نشانه‌های عظمت و بزرگی پیامبر مکرم اسلام بسیار زیاد است، گفت: خداوند تبارک و تعالی در مورد پیامبر مکرم اسلام می‌فرماید هرکس به حرف‌های محمد گوش کند به حرف‌های خدا گوش کرده است.

ماموستا مقدمی تصریح کرد: در شأن و جایگاه پیامبر همین بس است که خداوند می‌فرماید بیعت کردن به حضرت رسول اکرم بیعت با خدا و دست در دست خدا نهاده است.

وی افزود: آمدن 123 هزار پیامبر در حقیقت مقدمه‌ای برای آمدن پیامبر اکرم است انسانی که رحمتةللعالمین برای تمام بشریت است.

ماموستا مقدمی خاطرنشان کرد: پیامبر مکرم اسلام (ص) برای تمام جامعه بشریت در طول تاریخ فرستاده شده و به زمان و جغرافیای خاصی خلاصه نشده است.

عضو شورای افتای اهل سنت شهرستان مریوان با بیان اینکه شفاعت پیامبر برای امتش خلاصه به زمان حیاتشان نمی‌شود، گفت: این شفاعت هم در حال حیات و هم در زمان ممات بنا به آنچه در آیات قرآن اشاره شده ممکن شده است.

وی از قرآن و پیامبر به عنوان محور اجتماع و وحدت مسلمانان نام برد و گفت: اهل بیت و اصحاب پیامبر باید به محور وحدت در جهان اسلام تبدیل شوند.

ماموستا مقدمی اضافه کرد: پیامبر هرگز نفرمود می‌ترسم بعد از من شرک در جزیرة العرب زیاد شود از این می‌ترسم که بعد از من مال دنیا شما را فریب دهد.

عضو شورای افتای اهل سنت شهرستان مریوان با بیان اینکه اتحاد همواره عامل اصلی پیروزی مسلمانان بر دشمنان بوده است، اظهار کرد: هرجا دچار شکست شده‌ایم به دلیل وجود تفرقه و تضعیف پایه‌های وحدت بوده است.

وی گفت: پیامبر خدا می‌فرماید نخستین کسانی که وارد بهشت می‌شوند خودم و اهل بیتم خواهد بود و به فرموده آن حضرت عاشقان به اهل بیت نیز در ردیف بعدی ورود به بهشت قرار دارند.

ماموستا مقدمی تصریح کرد: محبت پیامبر(ص) به محبت اهل بیت(ع) گره خورده است و ما به عنوان پیروان مذهب امام شافعی حب به اهل بیت(ع) را لازمه قبولی عبادت‌های خود می‌دانیم.

وی با بیان اینکه قرآن و اهل بیت دو چیزی است که پیامبر در بین امتش به یادگار گذاشته است، افزود: اگر از هر کدام از این دو برکت جدا و آن را مورد بی‌توجهی قرار دهیم قطعا دچار خسران خواهیم شد.

‌ماموستا مقدمی در پایان سخنان خود اظهار کرد: اجازه نامه تمام ماموستایان ما به امام جعفر صادق علیه السلام  است پس در محبت به اهل بیت سنی و شیعه بودن هیچ فرقی ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha