پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جوان

حوزه/ بنده عقیده‌ام این است که جوان امروز از جوان دهه‌ ۶۰ توانایی و همّت و عزم و ایمانش کمتر نیست؛ این اعتقاد من است براساس آشنایی و آگاهی و گزارش و مطالعه‌ی میدان؛ این را عقیده داریم منتها به این توجّه بشود که امروز جوان کشور ما در معرض تهدیدهای خطرناک فکری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، پایگاه اطلاع رسانی khamenei.ir به ارائه فیش هایی با عنوان «جوان مؤمن انقلابی» که گزیده ای از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره جوانان است پرداخته که طی شماره های مختلف تقدیم نگاه شما فرهیختگان خواهد شد.

- جوان مؤمن انقلابی

بنده عقیده‌ام این است که جوان امروز از جوان دهه‌ ۶۰ توانایی و همّت و عزم و ایمانش کمتر نیست؛ این اعتقاد من است براساس آشنایی و آگاهی و گزارش و مطالعه‌ی میدان؛ این را عقیده داریم منتها به این توجّه بشود که امروز جوان کشور ما در معرض تهدیدهای خطرناک فکری است.

در دهه‌ی ۶۰ این معنا نبود، نه اینکه انگیزه نبود، انگیزه‌ تخریب، دهه‌ ۶۰ و امروز و دیروز ندارد؛ همیشه وجود داشته است و وجود خواهد داشت، [امّا] ابزار این‌قدر نبود؛ امروز ابزارها زیاد است، امروز این وسایل ارتباطی که وجود دارد که یک حرف و یک فکر غلط را می تواند به شکل وسیعی توسعه بدهد، آن‌روز وجود نداشت؛ امروز در اختیار همه هست؛ به اینها باید توجّه کرد.

حالا شما اشاره کردید که در تلفن همراه فرض کنید که این اقدامات را کردید، خیلی خب؛ اینها خوب است؛ من اینها را نفی نمی کنم؛ منتها نگاه کنید ببینید که چه چیزی است که میتواند دل این جوان را درگیر کند با مسئله‌ ایمان، با مسئله‌ ایثار، پایبندی او را عمیق‌تر و وابستگی او را به این فکر مستحکم‌تر کند، این را مطالعه کنید؛ این چیزی نیست که به‌آسانی انسان بتواند به آن دست پیدا کند.

بیانات در دیدار اعضای ستاد کنگره‌ی بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha