جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین  میرکتولی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین میرکتولی گفت: هر انسانی در هر پست و مقامی که دارد اگر با کارمندان و زیر دستان خود با عدالت رفتار نکند و نظرات خود را تحمیل نماید در حقیقت همانند فرعون است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین میرکتولی، طی سخنانی در حرم حضرت معصومه(س)،  اظهار داشت: قرآن کریم برای رسیدن انسان به حیات طیبه و سعادت دنیوی و اخروی دو ویژگی مهم آبادانی خانه درون و اصلاح اعمال و رفتار بیرونی به واسطه عمل صالح را توصیه می کند که نقش مهمی در این خصوص دارند.

وی افزود: مهم ترین رکن ایمان، پایبندی به اعتقادات و باورهاست و یکی از اعمال مهم ایمانی، انصاف می باشد؛ بنابر روایت وارده از نبی گرامی اسلام، داشتن انصاف نسیمی از نسیم های بهشت است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: حضرت علی علیه السلام در رواتی می فرمانید کتاب آسمانی تورات با پنج جمله پایان می یابد و من دوست دارم در آغاز هر روز این جملات را مطالعه و تکرار نمایم که اولین جمله در خصوص عالمی است که به علمش عمل نکند که این عالم به مثابه ابلیس است.

حجت الاسلام والمسلمین میرکتولی تاکید کرد: ابلیس شش هزار سال عبادت خداوند را به جا آورد اما در نهایت به خاطر تکبر و بالاتر دانستن خود از درگاه الهی مطرود شد. انصاف این است که انسان خود را بالاتر از دیگران نبیند و هر آنچه برای خود نمی پسندد برای دیگران هم نپسندد و تواضع داشته باشد.

وی یادآور شد: جمله دوم تورات این است که سلطانی که با زیردستان و رعیت خود به عدالت و انصاف رفتار نکند، همانند فرعون است، هر انسانی در هر پست و مقامی که دارد اگر با کارمندان و زیر دستان خود با عدالت رفتار نکند و نظرات خود را تحمیل نماید در حقیقت همانند فرعون است و بدترین عذاب در قیامت برای متکبرین و فرعونیان است.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: سومین جمله این است که انسان فقیر طمعکاری که در برابر ثروتمندان از خدا بی خبر به طمع ثروت خود را ذلیل و خوار نماید همانند یک سگ است، که باید در این خصوص توجه کافی داشته باشیم و کرامت خود را در برابر ثروتمندان پایمال نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرکتولی خاطر نشان کرد: چهارمین جمله تورات در خصوص افراد ثروتمندی است که از مال خود در دنیا بهره ای نمی برند که این ثروت به خشت تشبیه شده است. افراد ثروتمند قبل از اینکه از دنیا بروند از مال خود در جهت درست استفاده ببرند و انفاق داشته باشند و از مستمندان دستگیری نمایند.

استاد حوزه علمیه در پایان تأکید کرد: جمله پنجم تورات در خصوص زنانی است که به غیر ضرورت و نیاز از منزل خارج می شوند که به کنیز تشبیه شده اند؛ زنان جامعه اسلامی توجه داشته باشند بدون ضرورت در کوچه و بازار رها نشوند تا اسیر هوس های آلوده نشوند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha