پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان گفت: متاسفانه در جامعه کنایه ها و تحقیر کردن رسم شده و این رفتار و اخلاق در اسلام پسندیده نیست و از گناهان رفتاری به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی قایینی استاد سطح عالی حوزه علمیه همدان، امروز در جلسه سبک زندگی اسلامی حوزه علمیه همدان گفت: رفتار ها و کردار انسانها در آخرت محاسبه می شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه در جامعه کنایه ها و تحقیر کردن رسم شده و این رفتار و اخلاق در اسلام پسندیده نیست و از گناهان رفتاری به شمار می رود.
 

 استاد درس خارج حوزه علمیه همدان ابراز داشت: از دیدگاه عرفا بخش عمده ای از نماز خواندن انسان باطل است، زیرا نمازی که برای غیرخدا باشد حتی یک حرف یا کلمه ای از آن معصیت الهی است.
 

وی در ادامه با اشاره به گناهان زبانی اظهار داشت: بیشترین گناهان از زبان آدمی صادر می شود و همه اولیای الهی اینگونه بودند که برای رضای الهی فقط صحبت می کردند.
 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی بیان کرد: در روایات آمده انسان اگر از زبان خود به خوبی استفاده نکند، همانند حیوان ها زیسته است و قرآن نیز می گوید انسانی که زبان خود را کنترل نکند، از حیوان نیز پست تر می شود.
 

وی در ادامه با اشاره به ضرورت انصاف در جامعه خاطرنشان کرد: جامعه به سمت و سویی سوق داده شده که انصاف و مروت در جامعه از بین رفته است برای مثال ماشین های تک سرنشین هیچ گاه افراد دیگر را حتی در زمان های اضطراری مثل باران و یا گرما سوار نمی کنند.
 

استاد حوزه علمیه همدان در پایان گفت: تنها تفاوت انسان با حیوانات قوه تشخیص است، به همین سبب انسان ها باید سعی کنند که دیگران را  با رفتار خود اذیت نکنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha