جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ امام جمعه اهواز با بیان اینکه همه ملائکه و انبیاء از جایگاه رفیع اهل بیت(ع) مطلع هستند، گفت: اهل بیت(ع) در واقع انسان های کامل و واسطه در فیض که مابقی مخلوقات طفیلی وجود این بزرگواران هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، بامداد امروز در ادامه شرح زیارت جامعه کبیره، با اشاره به آگاهی ملائکه، انبیاء، اولیاء، صدیقین و شهدا از جایگاه برتر و رفیع ائمه اطهار(ع)، گفت: خداوند چنین مقامی را به همگان گوشزد کرده بود و اهل بیت(ع) در واقع انسان های کامل و واسطه در فیض که مابقی مخلوقات طفیلی وجود این بزرگواران هستند.

نماینده ولی فقیه درخوزستان با اشاره به اینکه جبرائیل و اسرافیل در زمینه ملک مقرب پیشگاه خداوند به بحث با یکدیگر پرداخته و چنین مسأله ای را به عرض باری تعالی رساندند، تصریح کرد: خداوند در جواب آنها فرمود که قسم به عزت و جلالم، انواری آفریدم که مقام قرب و جایگاه شان به مراتب از شما بالاتر و برتر است.

امام جمعه اهواز افزود: دو فرشته الهی خواهان معرفی انوار مقرب شدند؛ از این رو خداوند به حجاب قدرت دستور کنار رفتن داد و در ادامه در عرش الهی عبارت حک شده «لااله الاالله محمد رسول الله، علی، فاطمه، الحسن و الحسین خیر خلق الله» ظاهر شد و این همان عبارتی که آدم(ع) برای پذیرش توبه، خداوند را به آنها قسم داد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه جبرائیل با مشاهده چنین عظمتی از خداوند تقاضای خادم بودن اهل بیت(ع) را مطرح کرد، اظهار داشت: امام صادق(ع) در روایتی می گوید که جبرائیل از ما اهل بیت(ع) است و در حدیث کساء نیز شاهدیم که جبرائیل به همراه اهل بیت(ع) در زیر کساء یمانی جمع می شود.

آیت الله موسوی جزایری پیروی از اهل بیت(ع) را افتخار بزرگی برای ملت ایران بیان و ابراز امیداوری کرد تا چنین پیروی در مقام عمل در اخلاقیات، رفتار و کردار به اثبات برسد.

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha