پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بازی ویدئویی جدید برای تغییر پیش داوری ها در باره مسلمانان

حوزه/ بنیاد امداد اسلامی و یک شرکت ساخت بازی های کامپیوتری، یک بازی ویدئویی برای مبارزه با تفکرات ضدمسلمانی و نشان دادن فعالیت های خیریه مسلمانان در سرتاسر جهان ساخته اند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thestar، بنیاد امداد اسلامی انگلستان و شرکت اولتیمام گیمز، یک بازی ویدئوی برای نشان دادن مشارکت های خیرخواهانه مسلمانان در عرصه بین المللی و از بین بردن برداشت های منفی راجع به جامعه اسلامی طراحی کرده اند.

شهید کمال احمد، مدیر عامل شرکت بازی های کامپیوتری «اولتیمام گیمز» در این رابطه گفت: 37 سال کار در صنعت بازی های ویدئویی را انجام داده ام ، اما متاسفانه همیشه دیده ام که مسلمانان  در بازی های کامپیوتری زیر پرتو یک نگاه منفی غرار دارند.

وی افزود: اغلب وقتی شخصیت های مذهبی اسلامی را در بازی های ویدئویی می بینید ، آن ها یا تروریست یا شرور هستند که شما باید آن ها را بکشید، معمولاً شخصیت هایی با پوست تیره که فریاد الله اکبر سر می دهند و اسلحه به دست دارند! من ندیدم که اعضای جامعه ام در بازی های ویدئویی به هیچ شکل دیگری به تصوری کشیده شده باشند.  انگار هیچ راه دیگری برای مسلمانان نیست. شما هرگز مسلمانان عادی و صلح طلب که زندگی شان را می گذرانند در این بازی ها نمی بینید.

 به گفته وی ایده این بازی که «فضیلت واقعی» نام دارد براساس پروژه های واقعی توسعه بین المللی که توسط بیش از 40 کشور در سرتاسر جهان از پاکستان گرفته تا مالی توسط سازمان امداداسلامی اجرا شده اند گرفته شده است.

این بازی در اوایل ماه جاری در موزه ملی ویدئوگیم در شفیلد راه اندازی شد و دانش آموزان مدرسه محلی نخستین کسانی خواهند بود که این بازی را امتحان می کنند. بارگیری آن به صورت رایگان در دستگاه های اپل و گوگل در دسترس خواهد بود.

 آدام راسل ، رئیس علوم کامپیوتر در مدرسه سیلدردیل در شفیلد هم گفت: انتخاب، استقلال و سؤال مصمم، بستر برنامه درسی علوم رایانه ما است.

جودیت اسکیتانوو ، رئیس ارتباطات اسلامی امداد اسلامی انگلیس نیز گفت: ما واقعیت فضیلت را به عنوان راه حلی برای دو چالش ارائه شده از سوی جامعه می بینیم: شک و تردید در کمک و افزایش اسلام هراسی.

 وی گفت: ما فکر می کنیم این یک روش جدید جدید برای جذب جوانان به ویژه تیم های داوطلب در سراسر جهان خواهد بود که هر ساله در هفته خیریه شرکت می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha