جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بیش از 500 مسجد بریتانیا فعالیت های ورزشی برای جوانان را افزایش می دهند

 حوزه/ در نشستی که در ورزشگاه کینگ پاور در لستر بریتانیا برگزار گردید، بیش از ۵۰۰ مسجد حضور داشتند تا بیاموزند که چگونه با برپایی رویدادهای های ورزشی، جوانان را در فعالیت ها مشارکت دهند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، رؤسا و جوانان عضو بیش از ۵۰۰ مسجد در سرتاسر بریتانیا در اوایل این ماه در ورزشگاه کینگ پاور در لستر گردهم جمع شدند تا از جوانان و کارشناسان ورزشی بیاموزند که چگونه می توانند مساجد را بیشتر و بهتر در فعالیت های ورزشی و فوتبالی مشارکت دهند.

رشید عبا، کارآموز بنیاد وست هام و مدیر آموزش مربی گری گفت:  مفتخر هستم که توانستم در شورای مسلمانان انگلیس حضور داشته باشم. این بنیاد کارهای باورنکردنی زیادی در سراسر جامعه انجام می دهد، از جمله آن ها تسهیل مسابقات میان ادیانی، ارائه مدارک لازم به مربیان محلی و سپس ادامه حمایت از آن‌ها است تا بتوانند خودشان مستقل به کار بپردازند.

عبا افزود: این افتخار است که ما می توانیم ارزش‌های خود را به نمایش بگذاریم و تأثیر مثبتی برای دیگران داشته باشیم تا بتوانیم به اتحاد جامعه خود ادامه دهیم و از آینده بهتر الهام بگیریم.

عبا در مراسم  کمپین هشتک«جوان ما، آینده ما» که در تاریخ ۱۲ اکتبر توسط شورای مسلمانان انگلیس برگزار شده بود به صحبت پرداخت.

به گفته برگزارکنندگان، میزبانی فعالیت‌های ورزشی و فوتبال در مساجد و مراکز اسلامی کمک می کند تا جوانان مسلمان با اشخاص بیشتر و جدیدتری ارتباط دوستی برقرار کرده و در عین حال در فعالیت های بدنی شرکت کنند که برای سلامتی بسیار مهم هستند.

درحالی که بسیاری از جوانان مسلمان به دلیل تفاوت هایی که دارند در یافتن دوستان و ارتباط برقرار کردن با مشکلاتی مواجه می شوند، فعالیت های ورزشی و بدنی می تواند راه مناسبی در این راستا باشد.

لازم به ذکر است نسبت بازیکنان لیگ برتر انگلستان به تنوع نژادی دائما در حال افزایش است. به عنوان مثال وست هام یونایتد یکی از باشگاه هایی است که هافبک هایی با نژادهای مختلف دارد.

در سال ۱۹۹۲ نایف هافبک تاتنهام هاتسپور تنها مسلمان لیگ بود، این در حالی است که در سال ۲۰۱۸ این رقم به بیش از ۴۰ بازیکن مسلمان افزایش یافت و بسیاری از تیم‌ها ستاره هایی مانند محمد صلاح  و پل پوگبا دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha