شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
انتخاب بین ایمان و ورزش: مصاحبه با مسلمان بوکسور

حوزه/ بشیر عبدور بوکسور 19 ساله مسلمان در میشیگان، با پافشاری و تلاش موفق شد اداره بوکس را متقاعد کند تا به وی اجازه دهند با ریش در مسابقات شرکت کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، بشیر عبدور، هنگامی که در 19 سالگی تمریناتش را به عنوان یک بوکسور  در باشگاه ورزشی سوپرباد در دیترویت آغاز کرد مجبور بود به جای بوکس برای حفظ ایمانش بجنگد.

بشیر در مصاحبه با خبرنگاران گفت: من مبارزه خود را برای حفظ ریش خود (محاسن) با اداره بوکس ایالات متحده در ماه آوریل گذشته آغاز کردم. همه چیز زمان تمریناتم برای شرکت در مسابقات دستکش های طلایی دیترویت آغاز شد. بوکس ایالات متحده ادعا کرد که آنها نمی توانند درخواست من را بپذیرند زیرا مسابقات مترقی است.

 وی ایالات متحده را تبعیض گر خواند و گفت: من را محروم می کردند زیرا ریش داشتم، درحالی که به عقیده من، گذاشتن ریش سنت پیامبر (ص) بوده است.

بشیر در ادامه گفت: وقتی محرومم کردند رویاهایم از دست رفته و عصبانی بودم زیرا حقیقتا دلم می خواست در مسابقات شرکت کنم. به همین دلیل به اداره شورای روابط اسلامی آمریکایی، شعبه میشیگان مراجعه کردم و ازآن ها شیکات کردم.

 بشیر افزود: من فرمی پر کردم تا بتوانم با ریش مبارزه کنم. آن ها چند روز درخواست من را رد کردند.

  

بشیر گفت: جامعه مسلمانان در دیترویت، جایی که من از آن می آیم حمایت چشمگیری نشان دادند. مردم در کنار من ایستادند، ائمه و علماء از من حمایت  کردند و به من گفتند که کار درست را دانجام داده ام.

وی افزود: واکنش  من به تمام حمایت ها این بود که مردم اطمینان یابند که هدف من این نبود که معروف بشوم بلکه می خواستم از اوامر الهی تبعیت کرده باشم و در بالاترین سطح مسابقات نیز شرکت کند.

 تلاش های این بوکسور آمرکیایی به نتیجه رسید و بالاخره اوایل سال جاری در مسابقات  دستکش های طلایی اعلام کردند که بوکسورهای مسلمان نیز اجازه دارند شرکت کنند.

لازم به ذکر است اداره بوکس انگلستان (نهاد بوکس آماتور انگلیس) نیز در سال 2018 ممنوعیت مشابهی را در پی کمپین 8 ساله بوکسورهای مسلمان و سیک حذف کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha