جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پیامبر

حوزه/ حجت الاسلام رضایی با انتقاد از اینکه رفتار و منش رسول خدا(ص) در جوامع اسلامی کم رنگ و حتی به دست فراموشی سپرده شده است، گفت: متاسفانه دشمنان با رسوخ در صفوف مسلمین توانسته اند شعبه ها و فرق منحرف بسیاری در جهان اسلام با هدف تضعیف این دین ایجاد کنند و از چهره رحمانی اسلام یک چهره خشن و ضدانسانی برای مردم دنیا ترسیم کنند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدتوفیق رضایی، ظهر امروز در مراسم عزاداری 28 صفر که در مدرسه علمیه امام صادق(ع) قروه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از شخصیت های تاثیرگذار و صدالبته مورد عنایت خداوند متعال در جهان بشریت، رسول اکرم (ص) می باشند. جایگاه این فرستاده خداوند متعال به حدی والاست که بسیاری از انبیاء الهی آمدن وی را به جهان بشریت بشارت داده بودند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه با اشاره به اینکه شخصیت حضرت محمد (ص) نیازمند واکاوی و شناخت بیشتر از سوی دین شناسان  و مورخان اسلامی و حتی غیر اسلامی است، افزود: رسول اکرم (ص) در شرایطی و در منطقه ای به نبوت رسیدند که شرایط زندگی بشر سیر نزولی گرفته بود و اخلاقیات رنگ باخته بود و آنچه که انسان با انیس بود، قتل، غارت، خیانت و... بود.

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: در آن شرایط بسیار سخت و غیرانسانی، خداوند محمد امین را به رسالت برگزید، زیرا ایشان را تنها عامل برای اصلاح مردم آن زمان می دانستند و دیدیم که علیرغم سختی ها و مرارت های بسیاری که بر ایشان رفت، بعد از چندین دهه تمدن شکوهمند اسلامی در میان اعراب بادیه نشین پا گرفت و امروز از تمدن اسلامی به عنوان تمدنی جامع و کامل نام برده می شود.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه گفت: رسول خدا (ص) دارای شخصیت والای انسانی بودند و توانستند با وجود سقوط اخلاقیات در جامعه آن زمان، اصحاب و یارانی را تربیت کنند که بعد از گذشت 1400 سال هنوز نام آنها در تاریخ اسلام و حتی بشریت به نیکی یاد می شود.

وی بیان کرد: امروز همه مسلمانان باید به داشتن چنین رسولی افتخار کنند و زندگی و سیرت ایشان را نصب العین خود در زندگی قرار دهند تا جامعه اسلامی به سمت قله های آرمانی که رسول خداوند آن را به مدینه فاضله تعبیر می فرمودند، برسد.

حجت الاسلام رضایی با انتقاد از اینکه رفتار و منش رسول خدا(ص) در جوامع اسلامی کم رنگ و حتی به دست فراموشی سپرده شده است، اظهار کرد: متاسفانه دشمنان با رسوخ در صفوف مسلمین توانسته اند شعبه ها و فرق منحرف بسیاری در جهان اسلام با هدف تضعیف این دین ایجاد کنند و از چهره رحمانی اسلام یک چهره خشن و ضدانسانی برای مردم دنیا ترسیم کنند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه افزود: امروز کسانی که به نوعی در امور دینی جهان اسلام دخیل هستند باید بتوانند با بازخوانی درست و صحیح از اسلام که در اصل دین مهربانی، انسانیت و رحمانیت است، نگاه و باور اشتباه جهانیان را نسبت به این دین الهی تغییر دهند و آن را متحول کنند.

حجت الاسلام رضایی در پایان با اشاره به اینکه مردم اهل سنت استان کردستان محبت بسیار خاصی نسبت به رسول اکرم(ص) و خاندان پاکش دارند، گفت: مردم استان کردستان، مردمانی فهیم، دیندار و با اصالت هستند و همواره تلاش می کنند که زندگی خویش را بر مبنای دستورات اسلام و رسول خدا تنظیم نمایند، لذا همه ما باید با تاسی از رفتار و منش پیامبر (ص) برای جامعه خود یک مدینه فاضله به معنای واقعی بسازیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha