پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی مرادی

حوزه/ امام جمعه شهرستان بیجار گفت: امام جمعه شهرستان بیجار با اشاره به اینکه نهادینه سازی سنت وقف زمینه ساز ریشه کنی فقر اقتصادی و فرهنگی در جامعه اسلامی می شود، گفت: وقف نقش بسیار پررنگ در اعتلای مسلمین و جامعه آنان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام علی مرادی؛ امام جمعه شهرستان بیجار، شامگاه دوشنبه در همایش «وقف، طلاب و روحانیون» که در مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر (عج) شهرستان بیجار برگزار شد، اظهار داشت: وقف در اسلام بسیار مورد تاکید رسول خدا (ص) که خود اولین واقف در دین مبین اسلام بوده اند، قرار گرفته است؛ حضرت هر آنچه داشتند برای اعتلای جامعه اسلامی و اعتلای اقتصادی آن وقف می فرمودند و بعد از ایشان هم این سنت حسنه و معنوی توسط ائمه اطهار علیهم الاسلام ادامه یافت و موقوقات بسیاری توسط این بزرگان دین اسلام برجای مانده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه اسلام به وقف چارچوب خاصی داد و تعریف نوین و تخصصی از آن ارائه داد، اظهار داشت: اسلام که دینی بر اساس مهربانی، دیگرخوانی و عطوفت است، وقف را به عنوان صدقه ای جاری و ماندگار در سطح جامعه اسلامی نهادینه ساخت و امروز شاهدیم که در جامعه اسلامی به ویژه در کشور عزیز خودمان موقوفات بسیار بزرگی داریم.

حجت الاسلام مرادی ادامه داد: با این وجود واقفین باید این امر خیر و خداپسندانه خود را در حوزه وقف نیازسنجی کنند، یعنی اینکه مقصد وقف را در جامعه اسلامی به خوبی شناسایی نمایند.

امام جمعه شهرستان بیجار با اشاره به اینکه نهادینه سازی سنت وقف زمینه ساز ریشه کن شدن فقر اقتصادی و فرهنگی در جامعه اسلامی می شود، گفت: وقف به مانند دیگر سنت ها و واجبات دینی همانند خمس، زکات، فطریه و... نقش بسیار پررنگ در اعتلای مسلمین و جامعه آنان دارد.

 استاد حوزه علمیه استان کردستان اضافه کرد: از متولیان امور وقف درخواست دارم که به جد پیگیر حقوق موقوفات باشند و در اجرای نیات واقفین به دقت عمل کنند.

حجت الاسلام مرادی اظهار کرد: بخش اعظمی از نیات واقفین در استان کردستان، وقف در بحث مساجد و امور دینی است، لذا باید با نیازسنجی ها بتوانیم دیگر شئونات جامعه که نیازمند وقف هستند را شناسایی کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha