جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجة الإسلام والمسلمين السيد الشهرستاني

حوزه/ نماینده آیت الله العظمی سیستانی گفت: اینکه کشور در بخش تسلیحات قدرتمند است نتیجه تلاش نخبگان کشور است، معتقدم پدافند غیرعامل کشور می تواند با طرح هایی که ایجاد می کند نخبگان کشور را حفظ کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی صبح امروز در دیدار سردار جلالی رئیس پدافند غیرعامل کشور، که در قم برگزار شد، اظهار داشت: کارها باید با ظرافت انجام شود تا در چنین شرایطی که دشمنان درصدد ضربه زدن هستند، مقابله صورت گیرد.

وی افزود: باید جنبه های مثبت تکنولوژی مدنظر قرار گیرد، همان گونه که تکنولوژی به آرمان های ما لطمه هایی می زند، تبعات مثبتی نیز برای ما دارد که باید از این آثار بهره برداری شود.

نماینده آیت الله العظمی سیستانی پرورش را مقدم به آموزش در مدارس دانست و گفت: اینکه تیزهوشان در مدارس از مقطع راهنمایی جذب می شود حرکت خوبی است، اما باید دید خروجی آن کجاست، خروجی این مدارس را عموما کشورهای دیگر بهره برداری می کنند و متاسفانه نخبه های ما به ممالک اروپایی مهاجرت می کنند، در حالی که این افراد سرمایه های این کشور هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی ادامه داد: 37 هزار نفر از نخبگان کشور به دلیل عدم توانایی به کارگیری آن ها به کشورهای خارجی مهاجرت کرده اند، پروفسور سمیعی یکی از مفاخر ایرانی است که متاسفانه در صف کشور آلمان فعالیت می کند، باید سازوکاری ایجاد شود که حضور نخبگان در کشور مدیریت شود.

وی یادآور شد: اینکه کشور در بخش تسلیحات قدرتمند است نتیجه تلاش نخبگان کشور است، معتقدم پدافند غیرعامل کشور می تواند با طرح هایی که ایجاد می کند نخبگان کشور را حفظ کند.

نماینده آیت الله العظمی سیستانی خاطرنشان کرد: در هر کشور فرودگاه نقش نماد را داشته و باید در آن کارهای مهم صورت گیرد، همین دبی و ابوظبی در گذشته بسیار از ایران عقب تر بودند، اما امروز از ما سر تر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی افزود: متاسفانه در کشور ما هیچ کس اشتباهاتش را نمی پذیرد و تمام تقصیرات را به گردن جناح مقابل می اندازد، ما باید همدیگر را حفظ کنیم و اشتباه کردن برای همه ممکن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha