جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: جمهوری اسلامی سال های متمادی است که با مقاومت و استقامت آمریکا را زمین گیر کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،آیت الله فاضل لنکرانی پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس پدافند غیرعامل که در قم برگزار شد، جهاد ابتدایی و دفاعی را دو نوع جهاد مطرح شده در قرآن دانست و اظهار داشت: امروز می بینیم که در لبنان و عراق نبود ولایت فقیه چه هرج و مرجی را ایجاد کرده، خود ولایت فقیه یکی از نمونه های بارز پدافند غیرعامل در دین ما بوده و امروز یکی از آثار مهم ولایت فقیه امنیت است.

وی افزود: امروز شاهد هستیم که علما در نجف در وضعیتی هستند که برای قلم زدن امنیت ندارند و این نبود امنیت کارهای حوزوی را مختل می کند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: تمامی فقها گفته اند که امر به معروف و نهی از منکر برای زمانی است که خطر کشته شدن و مجروح شدن نداشته باشد، اما در جایی که انسان ببیند که اساس اسلام در خطر است باید جان خود را فدا کند و مصداق این حرکت را امام حسین(ع) در کربلا به ما نشان داده است.

آیت الله فاضل لنکرانی یادآور شد: جمهوری اسلامی با مقاومت و استقامت آمریکا را زمین گیر کرده و این استقامت در دفاع از دین و اهداف اجام شده و بنده پیشنهاد بررسی فقه مقاومت را در مجموعه مرکز فقهی مطرح کرده ام.

وی عنوان کرد: رهبر انقلاب مسئله مقاومت را مکررا مورد تاکید قرار دادند تا بالاخره در جامعه و بین مسئولین نهادینه شد. ما وقتی برای خدا انقلاب کردیم، باید پای این استقامت خود بایستیم و نگوییم که بعد از چهل سال ضرورتی بر مقاومت وجود ندارد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان کرد: طبق تاکید رهبر انقلاب، غرور از آفات مقاومت بوده و اساس مقاومت ما خود ما نیستیم، بلکه فارغ از فکر و قوت نظامی، ایمان به خدا حرف اول را می زند و در رسانه ها آنچه ایمان نسل آینده را خدشه دار می کند، شناسایی شود.

آیت الله فاضل لنکرانی لزوم شناسایی زودهنگام فتنه ها را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: دستگاه های اطلاعاتی باید قبل از وقوع خطراتی مانند داعش، نسبت به ایجاد آن حساس و مطلع شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
    0 0
    نمی دونم این بزرگوار تو کدوم جبهه هست یه بار میگه اصلا ما فقه مدیریتی ... نداریم اما حالا اومده میگه جای فقه مقاوت خالی هست اخه چقدر تضاد مشکل از کجاست