جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله مهدوی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری در پیامی، مراتب تقدیر و تشکر خود را از همه‌ی مسلمانان و شیعیان و اقلیت دیگر مذاهب و حماسه آفرینان اربعین حسینی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در پیامی، مراتب تقدیر و تشکر خود را از عزاداران حسینی در ماه محرم و صفر اعلام کرد.

بسم‌ الله الرحمن الرحیم

قال رسول‌الله"صلی‌الله‌علیه‌وآله":
«إنَّ لِقَتلِ الحسین حرارة فی قلوبِ المؤمنین لاتبرد أبداً»
مستدرک‌الوسائل، ج۱۰، ص۳۴۸

بار دیگر پروردگار منّان بر همه‌ی مسلمین منّت نهاد تا به آیه۳۲ سوره حج عمل نمایند: «وَ مَنْ یُعَظِّم شعائر اللهِ فَإِنّها مِنْ تقوی القلوبِ».

عزاداری و اشک بر سیدالشهدا«علیه‌السلام» از مقادیق بزرگ تعظیم شعائرالله است؛ چرا که ابراز محبت و ارادت به ایشان، ابراز محبت به رسول‌ گرامی‌ اسلام«صلی‌الله‌علیه‌وآله» است و ابراز محبت به پیامبر، ابراز محبت به خداوند متعال است. در نتیجه، ابراز محبت به امام حسین«علیه‌السلام» ابراز محبت به خداست.

بی‌تردید محبت به سیدالشهدا«علیه‌السلام» و پیروی از معارف و تعالیم نورانی اهلبیت«علیهم‌السلام» از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی است که به بندگان صالح عطا شده است و شیعیان بیش از همه از آن بهره‌مند شده‌اند.

امیدوارم عزاداری‌های ماه محرم و صفر که با اقامه عزا بر امام علی‌بن‌موسی‌الرضا«علیهماالسلام» اتمام یافته است، با مُهر رضایت امام‌زمان«علیه‌السلام» مورد قبول درگاه الهی قرار گرفته باشد.

اینجانب مراتب تقدیر و تشکر از همه‌ی مسلمانان و شیعیان و اقلیت دیگر مذاهب و به خصوص مردم شریف و ولایتمدار اصفهان و همه‌ی هیئات مذهبی و اقامه‌کنندگان عزا و حماسه آفرینان اربعین حسینی، را دارم.

در کنار مضجع نورانی و ملکوتی حضرت رضا«علیه‌السلام» دعاگوی همه عزاداران و محبین اهلبیت«علیهم‌السلام» هستم.

تقبّل الله منّا و منکم
سیدابوالحسن مهدوی
عضو خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان
مشهد مقدس-آبان ۱۳۹۸
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha