پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 869712
۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹
کتاب سیره نظامی معصومان (ع)

حوزه/ کتاب سیره نظامی معصومان علیه السلام در کتاب های چهارگانه شیعه به قلم علی اکبر ذاکری از سوی پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب سیره نظامی معصومان علیه السلام در کتاب های چهارگانه شیعه به قلم علی اکبر ذاکری از سوی پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) منتشر شد.

بر اساس این گزارش، در چکیده این کتاب آمده است:

سیره نظامی معصومان علیهم السلام و آداب جهاد از مباحث مطرح در کتاب های چهارگانه شیعه است که کتاب حاضر پرداختی به آن است.

مطالبی درباره جنگ بدر، احد و مقاومت علی علیه السلام در دفاع از پیامبر صلی الله علیه و آله و جنگ خیبر و جریان فدک و شعارهای مسلمانان در دیگر جنگ ها آمده و سیره امیرالمؤمنین (ع) در نبرد با ناکثین (اصحاب جمل)، قاسطین (معاویه) و مارقین (خوارج) و عفو ایشان به عنوان الگو مطرح گردیده، به گونه ای که فقهای شیعه و سنی معترف اند سیره امام علی علیه السلام مبنای مبارزه با باغیان داخلی است؛ جهاد امام حسین علیه السلام با یزید (حاکم ستمگر وقت) طرح و درباره نبرد با محارب و لزوم حفظ امنیت اجتماعی و دفاع شخصی بحث شده است.

یادآور می شود، آداب جهاد، سیره نظامی رسول خدا (ص)، جهاد امیرالمؤمنین (ع) با باغیان و جهاد امام حسین (ع) با حاکم ستمگر از فصول این کتاب می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد خردمند IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم با سلام و تشکر و آرزوی توفیقات بیشتر 1- لطفا عنوان را اصلاح بفرمایید. آنچه در این خبر آمده معرفی اجمالی کتاب است و این عنوان "سیره نظامی معصومان (ع) بررسی شد" برای آن صحیح نیست. اگر کتاب مذکور در جلسه ای نقد و بررسی شود و شما گزارش آن را بیاوردید، در این صورت، عنوان مذکور صحیح است. 2- این اثر چند صفحه است؟ 3- تاریخ دقیق انتشار؟ 4- قطع وزیری یا رقعی یا ...؟ 5- قیمتش؟ توضیحات کتابشناختی را کامل بفرمایید. تشکرات فراوان! والسلام و الحمد لله رب العالمین.