پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام پاکباز

حوزه/ حجت‌الاسلام پاکباز گفت: حساب دیروز و امروزت را امروز پرداخت کن که مبادا در یاری‌رساندن به ولی خدا در زمین، جا بمانی....

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام پاکباز، استاد حوزه علمیه اهواز، در نخستین جلسه درس اخلاق که با موضوع «عبادت و حضور قلب» در مدرسه علمیه فاطمیون اهواز برگزار شد، اظهارداشت: به حوزه آمده‌ایم تا زندگی و دنیای انسان‌ها را به‌سوی کمال دهیم که برای این مهم ابتدا باید آنها را تغییر داد؛ چراکه اگر انسان تغییر کرد، به‌مراتب دنیای او هم تغییر می‌کند.

وی ادامه داد و گفت: اولاً باید بدانیم کارهایی که انجام می‌دهیم یک فعل ظاهری و یک صورت ملکوتی دارد و عقل و نقل نیز این مطلب را تأیید می‌کند؛ حال لازم است توجه کنیم که عبادت یک‌شکل دارد (صورت برزخی) و این شکل آینده من را می‌سازد و صحرای جهنم و بهشت خالی است و اعمال من مصالح برای آنجاست.

حجت‌الاسلام پاکباز، افزود:  اگر کسی عبادت خدا کند، صحنه‌ها را جوری دیگری دیده و تحلیل‌های دیگری ارائه می‌دهد؛ چرا این اتفاق برای من افتاد؟ حتماً بی‌اخلاقی کردم (وقتی کسی چشمش خدا شد، دیگر تحلیل‌های او با دیگری فرق می‌کند) خدا چشمش شده، طبس چرا این‌طور شد؟ آیا چون ساعت عملیات خوب نبوده؟ انگار اصلاً صاحب‌الزمان(عج) را نمی‌فهمد.

این استاد حوزه، در پایان گفت: امام حسین(ع) فرمودند: اگر بدهی دارید، بروید بدهی‌تان را صاف کنید! بعد که می‌روی صاف کنی، وقتی برگشتی می‌بینی امام حسین(ع) شهید شده! این‌طور نمی‌توان کمک کرد، باید از قبل حسابت را صاف می‌کردی... پس حساب دیروز و امروزت را امروز پرداخت کن که مبادا در یاری‌رساندن به ولی خدا در زمین، جا بمانی....

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha