جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست مهدویت مدرسه علمیه فاطمیه پیشوا

حوزه/ حجت الاسلام نصوری با تاکید بر ضرورتِ شناخت و معرفت نسبت به امام در عصر حاضر، گفت: بسیاری از مشکلات و مسائل جامعه اسلامی به خاطر عدم شناخت درست و کافی از توحید، معاد، نبوت و امامت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام نصوری در نشست مهدویت که صبح امروز در مدرسه علمیه فاطمیه پیشوا برگزار شد، با بیان اینکه بسیاری از مشکلاتی که امروزه در جامعه اسلامی با آنها مواجه هستیم به دلیل عدم شناخت درست از مفهوم امامت است، گفت: برای امام شناسی لازم است دو رویکرد تاریخی و اعتقادی آن مورد بررسی قرار بگیرد که در رویکرد تاریخی به شناخت امامت عام می‌پردازیم یعنی ویژگی ها، ضرورت و سیره امامان از ابتدا تا انتها را بررسی کنیم.

وی با بیان این که شناخت و معرفت سبب می شود در راه ظهور امام عصر(عج) خطا و اشتباه کمتری داشته باشیم، افزود: با این که هزینه های درستی برای امامان شهید می‌شود اعم از وقف، نذورات و... اما متاسفانه هزینه برای امام حیّ بسیار اندک است که نشأت گرفته از همان عدم شناخت صحیح است.

این کارشناس دینی اظهار داشت: در رویکرد اعتقادی با تقویت بینش نسبت به عقاید می‌توانیم راه رسیدن به خدا را هموارتر کنیم.

حجت الاسلام نصوری با استناد به آیه ۷۳ سوره انبیاء، اظهار داشت: لزوم و وجوب حضور امام در قرآن و روایات فراوانی به ما گفته شده که لازم است این علم به درستی فراگرفته شود.

وی تصریح کرد: امروزه برای مبارزه با خدا گریزی و شبهات در جامعه اسلامی، روش ما برای انتقال مفاهیم باید دارای نوفهمی و زیبا فهمی باشد تا بتوانیم به درستی به معرفی و تبلیغ معارف دینی بپردازیم.

حجت الاسلام نصوری در پایان با یادآوری مصائبی که شیعه از به خلافت رسیدن حاکمان پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) تا غیبت امام زمان (عج) متحمل شده است، گفت: برای رسیدن امامت به تعبیری که اکنون دارد خون های زیادی ریخته شده که خود بزرگترین دلیل برای ترغیب ما به شناخت آن است. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناشناس GB ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
    0 0
    خبرگزاری زنونه
  • ناشناس GB ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    0 0
    فقط خواهران حوزه دارن ما مردا نداریم