پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
13 آبان ماه
down with usa

حوزه/ ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی برگ درخشان اقتدار و غرور ملت بزرگ ایران است که توسط معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی انقلاب دوم نام گرفت؛ برگ زرینی که دانشجویان متعهد و انقلابی ایران با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در امتداد خون شهدای دانش آموز به تاریخ گرانقدر انقلاب اسلامی افزودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند،امروز ۱۳ آبان سالروز سه واقع مهم تاریخ انقلاب اسلامی ایران است؛ وقایعی که به نوع خود مبدأ حرکت انقلابی دانش آموزان و دانشجویان بوده‌اند؛ ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ بود که رژیم وقت اقدام به تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه کرد تا به‌زعم خود حرکت روبه‌جلوی انقلاب اسلامی و به ثمر نشستن این نهال را مسکوت بگذارد غافل از آنکه مکتب حضرت امام (ره) مکتبی برگرفته از سیره ائمه معصوم (ع) بود.

دیگر واقعه ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ بود که فرزندی از مکتب روح‌الله با رشادت و از خود گذشتگی موجب شد دشمنان تا به دندان مسلح از پای درآیند و نهایتاً نیز دانشجویان حزب الهی پیرو خط امام در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ با تسخیر لانه جاسوسی و فساد آمریکای جنایتکار در ایران اسلامی خط بطلانی بر حضور این جنایتکاران در ایران اسلامی کشیدند.

در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند، در  ۱۳ آبان ۱۳۵۷، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرده و آنها را به خاک و خون کشیدند، در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ نیز دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه ی جاسوسی آمریکا را در تهران به تسخیر خود درآوردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند، بدین ترتیب، مبارزه ی ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدی به خود پیدا کرد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به روز «ملّی مبارزه با استکبار» نام گذاری کردند.

امسال اما شرایط متفاوت است چراکه چندی پیش ترامپ با اعمال تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی و ایجاد هرج و مرج های سیاسی در منطقه سعی در تحت تاثیر قرار دادن ایران و ایجاد فشار روانی بر مردم است؛ علیرغم واکنش جامعه جهانی بر اظهارات دیوانه‌وار این رئیس‌جمهور؛باید یادآور این سخن مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان در سال گذشته که در روز ۱۳ آبان تحریم ها را ترامپ برگرداند، شد که با تعبیری طنز فرمودند شتر در خواب بیند پنبه‌دانه گهی لپ‌لپ خورد گه دانه‌دانه.

اما امروز بیش از هرزمانی این مهم بر سابقه عزت و افتخار ملت ایران اسلامی ماندگار شده که مردم ایران همواره با سرلوحه قرار دادن آموزه‌های دینی نسبت به مقابله، مبارزه و مقاومت در برابر ظلم یزیدیان زمان استوار مانده و هیچ‌گاه دست از ارزش‌ها و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شهدا برنداشته اند.

دشمنان انقلاب اسلامی آرزوی از بین بردن این انقلاب را به گور خواهند برد

در این رابطه حجت الاسلام علی دلدار، مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی (ع) بیرجند در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به اینکه ۱۳ آن روز اقتدار انقلاب اسلامی است،گفت: ایران اسلامی در زمان‌های مختلف شاهد توطئه و دسیسه آمریکا  و استکبار جهانی علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی بوده و آمریکای جنایت‌کار برای به ثمر نشستن جنایت هایش و از پای درآوردن نظام جمهوری اسلامی از انجام هیچ کاری دریغ نخواهد کرد.

وی ادامه داد: بایستی مردم عزیز ایران اسلامی بدانند که ۴۱ سال به تنهایی ایستادگی و مقاومت کردند و این در برابر ۴۱ سال شرارت دنیای کفر است که هر چه در توان داشتند به کار گرفتند تا این انقلاب را به زانو در بیاورند ولی خوشبختانه با عنایت خداوند متعال، هوشیاری مردم و درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی نتوانستند به آرزوی خودشان برسند و قطعا این انقلاب ۴۱ سالگی خودش را جشن می‌گیرد و دشمنان انقلاب اسلامی آرزوی از بین بردن این انقلاب را به گور خواهند برد.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) با بیان اینکه روز ۱۳ آبان روز مقاومت مردم در برابر استکبار جهانی است، تصریح کرد: یوم الله ۱۳ آبان، روز اعلام‌ پایداری و مقاومت جانانۀ ‌ملت‌ انقلابی ایران در برابر ظلم و شرارت آمریکای جنایتکار و تبلور حماسه ای  انقلابی با شور و نشاط جوانی است که برای ملت شریف ایران به وجود آمده است.

حجت الاسلام دلدار با اشاره به اینکه جوانان آیندگان نظام هستند، خاطرنشان کرد: امروزه امید مقام معظم رهبری به جوانان و نوجوانان است و جوانان نیز وظیفه‌دارند با ارتقای سطح سواد، ایمان و تقوا زمینه تعالی جامعه را فراهم سازند.

وی ادامه داد: مهمترین پیام ۱۳ آبان، بیان کردن نقش مهم دانش آموزان، دانشجویان و طلاب در استکبار ستیزی و تقویت روحیه استکبار ستیزی است و همچنین بیان رشادت‌های جوانان و نوجوانان در دوران انقلاب اسلامی و انتقال این رشادت‌ها به نسل جوان امروز است.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بیرجند لازمه ی خروج از بحران های کشور را اطاعت از فرمان رهبری دانست و تاکید کرد: دشمنان در صدد براندازی حکومت انقلاب اسلامی است و سعی دارد این کارها را با انجام فشار های روانی و اقتصادی به مردم انجام دهد و راه خروج از این پیج تاریخی اطاعت از فرمان رهبری است.

حجت الاسلام دلدار به دو دیدگاه خاص در جامعه اشاره و عنوان کرد: امروزه ۲ دیدگاه در جامعه وجود دارد؛ آن‌هایی که هدفشان دنیاست، آرزو می‌کنند که با آمریکا کنار بیاییم و آن‌هایی که هدفشان خداوند و قیامت است، محال است با آمریکا و دشمنان سازگاری کنند و درراه مبارزه همیشه آماده‌اند.

وی افزود: در بین جوانان نیز یکی  همانند شهید حسین فهمیده می‌شود و یکی بجای گرامیداشت روز مبارزه با استکبار، هم‌نوا و هم‌قدم دشمنان می‌شود و نوکری آمریکا را به جان می‌خرد و این همان کاری است که درگذشته منافقین انجام دادند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) با بیان اینکه  آمریکایی ها آرزوهایشان را به گور خواهند برد تصریح کرد: دشمنان انقلاب از همان ابتدا لحظه‌شماری و پیش‌بینی می‌کردند که مدتی بعد انقلاب از بین خواهد رفت اما ۴۰ سال است که با دشمنان ازجمله آمریکا مبارزه می‌کنیم و آن‌ها به هر دری زده‌اند؛ هیچ غلطی نکرده‌اند.

مردم از تهدیدها و تحریم ها ترسی ندارند

غلام حیدرفاروقی امام جمعه اهل سنت بیرجند در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند ضمن دعوت تمام آحاد جامعه برای شرکت در راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: ۱۳ آبان نماد پیروزی ملت ایران در مقابل آمریکا و دنیای استکبار است.

وی ادامه: ۱۳آبان روز استکبار ستیزی ملت ایران است که همه ساله با حضور در راهپیمایی به همین مناسبت انزجار خود را به دنیا اعلام می کنیم.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان اینکه ۱۳ آبان باید همواره در تاریخ ماندگار بمانند، تصریح کرد: حضور پرشور و یکپارچه مردم در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان  در راستای مقابله با اسکبار ستیزی و همچنین مقاوت در برابر تهدیدات و تحریم‌های دشمنان از ضروریاتی است که باید به آن توجه شود.

مولوی فارقی به وحدت و انسجام شیعه و سنی و حضور هر چه باشکوه تر مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه اشاره و خاطرنشان کرد: مردم کشورمان  باید به آمریکا و استکبار جهانی بفهمانند که فشارهای آنان بر رویشان بی‌تاثیر بوده و از تهدیدهای آمریکا هیچگونه ترس و هراسی ندارند، شیعه و سنی، زن و مرد، پیر و جوان همه در کنار یکدیگر و با اتحاد و انسجام در راهپیمایی ۱۳ آبان همانند سال‌های دیگر شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: در این راهپیمایی مردم ایران به جهانیان ثابت خواهند کرد که تا پای جان، پشتیبان مسئولان و نظام خود هستند و هرگز با فشار و تهدید آنان تسلیم نخواهند شد و ملت ایران را ملتی دارای آزادی و استقلال  است که دارای این ویژگی ها باشد همواره پیروز است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند بر ضرورت ایجاد اتحاد و جلوگیری از تفرقه در جامعه تاکید کرد و عنوان کرد: مردم بایستی با هوشیاری کامل با اتحاد و انسجام هر چه بیشتر از ایجاد تفرقه جلوگیری کنند، چرا که تفرقه بین مردم و مسئولان سبب رسیدن دشمن و استکبار جهانی به اهداف‌شان می‌شود.

مولوی فاروقی با بیان اینکه  مردم نباید به تبلیغات رسانه‌های بیگانه کوچکترین توجهی داشته باشند،تصریح کرد: هدف رسانه‌های بیگانه ایجاد اختلاف بین مردم و مسئولان است و حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان موجب یاس و ناامیدی دشمنان می‌شود.

وی ادامه داد:  آمریکا در طی عمر انقلاب به دنبال کمرنگ جلوه دادن دستاوردهای انقلاب بوده است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان اینکه عملکرد مثبت انقلاب بر کسی پوشیده نیست، تاکید کرد:در شرایطی که عمده تلاش آمریکا مبنی بر نشان دادن عدم دستاوردهای انقلاب اسلامی است، رسانه‌ها و مسئولان ملی بایستی همه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی را به بهترین شکل برای مردم تبیین کنند.

از این پیچ تاریخی با هدایت رهبری عبور خواهیم کرد

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، یوم الله ۱۳  آبان و روز ملی استکبار ستیزی را یادآور بیداری ملت مسلمانان و همیشه در صحنه ایران دانست و گفت: برگزاری پرشور و باشکوه راهپیمایی در تمام نقاط کشور سبب می شود، تا پیام تسلیم ناپذیری ملت مسلمان ایران به گوش مستکبران عالم برسد.

وی ادامه داد: توطئه دشمنان اسلام  و ملت ایران برای از بین بردن حس آزادی خواهی و حق طلبی در این کشور است، اما راهپیمایی روز ۱۳ آبان این توطئه‌ها را خنثی خواهد کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان فرمایش امام راحل (ره)  که فرمودند" آمریکا هیچ غلطی نمی‌کند " تصریح کرد :این جمله، جمله‌ای است که ریشه در آموزه‌های دینی ما دارد و باید توجه داشته باشیم که فریب تبلیغات دشمن را از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی نخوریم.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه همیشه باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم خاطرنشان کرد: امروز می بایست در مقابله با استکبار جهانی و زورگویی های آن با تمام توان و پشت سر رهبری معظم انقلاب ایستادگی کنیم و از مشکلات و ابتلائات سخت آخرالزمان با سربلندی خارج شویم.

وی ادامه داد: استکبار جهانی باید بداند که ایران هیچ گاه دست از ارزش‌های خود بر نخواهد داشت و مصمم‌تر از قبل به مبارزه کفر و استکبار خواهد رفت.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا خراسان جنوبی با بیان اینکه از این پیچ تاریخی با هدایت رهبری عبور خواهیم کرد،گفت: به یاری خدای متعال، مردم این کشور با وحدت کلمه و تبعیت از مقام معظم رهبری از تنگناهای موجود عبور خواهند کرد.

سخن پایانی...

آری ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی برگ درخشان اقتدار و غرور ملت بزرگ ایران است که توسط معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی انقلاب دوم نام گرفت؛ برگ زرینی که دانشجویان متعهد و انقلابی ایران در امتداد خون شهدای دانش آموز به تاریخ گرانقدر انقلاب اسلامی افزودند و با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا قدرت و هیمنه پوشالی استکبار جهانی را در هم شکستند و فریاد ظلم ستیزی انقلاب اسلامی ایران را در صحنه‌های بین المللی طنین انداز کردند.

و امروز روز ملی مبارزه با استکبار و روز حماسه حضور ملت بزرگ ایران است تا در گوش جهانیان زمزمه کنند دیوار ظلم شکستنی است و جمهوری اسلامی ایران با حفظ موضع صلح طلبی خود زیربار ظلم و ستم و تعیین تکلیف توسط استکبار جهانی نرفته و نخواهد رفت.

آری امروز بار دیگر در مراسم روز استکبار ستیزی حضور می‌یابیم و با تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی ابراز می‌کنیم.

دشمنان جمهوری اسلامی ایران برای به زانو درآوردن این ملت ۴۱ سال تلاش کردند، اما به نتیجه نرسیدند، لذا این روزها سعی دارند از طریق جو روانی بر ناامیدی مردم نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیفزایند، اما غافل از این هستند که این ملت دوران ۸ سال جنگ تحمیلی را با سختی فراوان گذرانده است و از تحریم باکی ندارند. این بار نیز بینی این شیطان بزرگ را همچون گذشته به خاک ذلت خواهند مالید و نشان خواهند داد پای انقلابی که برای آن خون‌های بسیاری ریخته شده است، خواهند ایستاد.

فردا با حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان، برگ زرین دیگری در تاریخ به ثبت خواهد رسید، برگی که نقطه عطفی در جهت نابودی استکبار جهانی و پیروزی بیش از پیش ایران اسلامی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha