سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
13 ابان ماه

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب تصریح کرد: ما باید در مسیر مبارزه با استکبار جهانی، خوی استکباری آمریکا را در فیلم ها و سریال ها، هنرمندانه به تصویر بکشیم.

فائزه حسین خانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با تاکید بر این که امروز باید از طریق ابزار رسانه ای، نظم نوین جهانی که مبتنی بر ظلم و استکبار و با محوریت تأمین منافع کشورهای نظام سلطه است، مورد نقد و بررسی جدی قرار گیرد، اظهار داشت: متاسفانه ما در این عرصه ها و نیز شناساندن حقیقت نظام استکبار برای آحاد جامعه، ضعیف عمل کرده ایم و گاه می بینیم که به عنوان مثال در همان روز ۱۳ آبان که بخش هایی از مردم و جوانان دست به راهپیمایی و سردادن شعار علیه آمریکا می زنند، فیلمی از رسانه ملی پخش می شود که به شکل غیرمستقیم در مسیر ترویج خواسته ها و اهداف آمریکاست و به نوعی سبک زندگی آمریکایی را ترویج می کند و این مساله واقعاً دردآور است.

وی افزود: این در حالی است که ما باید استثمارگری آمریکا و خوی استکباری آن را به شکل هنرمندانه در فیلم ها و سریال ها نشان دهیم که متاسفانه در این امور بسیار ضعیف عمل کرده ایم.

این پژوهشگر و فعال رسانه ای همچنین گفت: متاسفانه از سوی دیگر در بین برخی از اقشار جامعه از جمله برخی از جوانان و حتی دانشگاهی ها، فضای آمریکادوستی مشاهده می شود و گویا منطق و استدلال از بین رفته و شکاکیت نسبت به خیلی چیزها جای آن را گرفته است.

وی بیان داشت: عدم معرفی تمام ابعاد غرب و به خصوص آمریکا، یکی از مشکلات رسانه ای ماست و حال آن که ما باید به طور دقیق و علمی در این باره کار کنیم و تنها به ابعاد سیاسی قضیه هم نپردازیم، بلکه مشکلات و گرفتاری های فرهنگی و اجتماعی که منشا آن استکبار است را هم برای جامعه تبیین کنیم.

وی افزود: واقعیت آن است که نظام استکباری، توحید محوری و معادباوری را تخطئه می کند و این ها به درستی باید برای نسل جوان تبیین شود تا بداند که چرا ما به مقابله با استکبار می پردازیم و به دنبال چه هستیم.

حسین خانی همچنین با بیان این که بیان شاخصه های استکبار از منظر قرآن و حدیث و نیز تبیین گفتمان امام و رهبری در این باره از ضروری ترین مسایل است، گفت: به خصوص در ابعاد هنری و تولید سریال ها و فیلم ها باید به درستی این مساله مورد توجه قرار گیرد و این در حالی است که ما گاهی فیلم یا سریالی می سازیم که اصلاً پشت آن هدف و برنامه مشخصی وجود ندارد و این ها نمی تواند باعث ارتقای بصیرت و آگاهی مردم شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha