سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
محکومیت دردادگاه دو نژادپرست که در ماه رمضان به مسجد حمله کردند

حوزه/ دو نژادپرست بریتانیایی که در 2 ژوئن به مساجد کاردیف حمله کرده و یک محافظ داوطلب را نیز با ضربه چاقو مجروح ساخته بودند، به زندان و کار اجباری محکوم شدند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ایندیپدنت، دو نژادپرست بریتانیایی که با هم برادر هستند به دلیل حمله به جمعی از مردم در خارج از مسجد کاردیف در ماه مبارک رمضان محکوم شدند.

لوک توماس 20 ساله در 2 ژوئن یک مسلمان را که برای محافظت از مسجد کاردیف داوطلب شده بود. با چاقوی شش اینچی در ناحیه شکم مجروح کرد. قربانی به چندین بخیه احتیاج داشت و از ناحیه بازو نیز آسیب دید.

 وی و برادرش لیام توماس 18 ساله سپس شروع به آزار نمازگزاران کردند و سپس به مسجد دارالعصرا در کاتایس رفته و به گروهی از نمازگزاران این نهاد نیز حمله کردند. آن ها هر دو با مشروبات الکلی مست کرده بودند و با رفتاری اهانت آمیز با مسجدی ها برخورد کردند.

 گفتنی است لوک که به جرایمش اعتراف کرده بود، به دلیل ایجاد صدمات سنگینی جسمی با قصد و در اختیار داشتن سلاح تهاجمی به 5 سال و سه ماه زندان محکوم گردید. لیام به 18 ماه زندان تعلیقی محکوم شد و باید 250 ساعت کار اجباری انجام دهد.

 پس از اعلام محکومیت دو مزاحم نژادپرست، کلی هاگینز از دادستانی گفت: این اقدام خشونت آمیز با سلاح خطرناک منجر به جراحات جدی شده بود. ما باید از جامعه درقبال این مهاجمان  حمایت کنیم و عدالت را برقرار سازیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha