جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دوازدهمین گردهمایی خواهران مبلغ استان قم-حجت الاسلام کعبی

عضو خبرگان رهبری با بیان این که عراق، روزانه قریب بر پنج‌ میلیون بشکه نفت به فروش می رساند که بیش از ۲۵ درصد آن به صورت مستقیم به جیب آمریکایی ها می‌رود، گفت: آمریکا به دنبال بازسازی عراق جدیدی است که رابطه خوبی با اسرائیل داشته باشد و با توجه به روحیه سکولاری، هیچ‌گاه اجرای مبانی دینی و اسلامی را در دستور کار خود قرار ندهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین کعبی، پیش از ظهر امروز در نشست «بررسی تحولات عراق» که به همت نمایندگی جامعةالمصطفی در عراق و همکاری دانشگاه علوم و معارف المصطفی برگزار شد، ضمن اشاره به آیاتی از قرآن کریم، رویکردهای مسلمانان را پس از جنگ بدر مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: پس از جنگ بدر، مسلمانان به دو گروه تقسیم شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، در ادامه، با بیان این که دسته نخست مسلمانان از آرمان‌های والای اسلامی عدول نموده، اسلام را فقط برای رسیدن به غنائم و اموال دنیوی مورد توجه قرار می‌دادند، اظهار داشت: دسته دیگر مسلمانان با تمرکز بر ایثار و فداکاری اسلامی، خود را فدای رسیدن به آرمان‌های والای الهی نمودند.

وی با تأکید بر این که ما در عصری زندگی می‌کنیم که مسلمانان با تمسک بر مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) به پیروزی‌های بزرگی دست یافته‌اند، خاطرنشان کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی دو ابرقدرت غرب و شرق بر جهان حکم می‌راندند که پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، سلطه‌گری استکباری این دو ابرقدرت را با چالش جدی روبه‌رو ساخت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که انقلاب اسلامی با شعار احیای تمدن نوین اسلامی حرکت جدیدی پیش روی سرزمین‌های اسلامی باز نموده است، یادآور شد: سخن از ایران و تأثیرات انقلاب اسلامی، مهم‌ترین مباحث بین نخبگان سیاسی و اقتصادی کشورهاست.

وی با بیان این که پیروزی‌های جبهه اسلام در رویارویی با استکبار جهانی و استقبال روزافزون جوامع اسلامی از رویکردهای الهی انقلاب اسلامی، خواب از چشم دشمنان برده است، اظهار داشت: دشمنان اسلام و مسلمانان برای مقابله با انقلاب اسلامی به جدیدترین راهبرد خود، یعنی ارائه نسخه بدلی حکومت اسلامی بر مبنای تفکرات افراطی القاعده و تکفیری روی آورده، داعش را پرورش دادند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی فعال‌سازی بسترهای الکترونیکی و بهره‌گیری از فضای مجازی و نیز تمرکز بر جنگ اقتصادی را از مهم‌ترین ابزارهای تهاجمی امریکا برای مقابله با انقلاب اسلامی برشمرد و ابراز داشت: جنگ نرم، سخت‌ترین تهاجمی است که استکبار جهانی به وسیله آن، به دنبال قرار دادن مردم مقابل مردم است؛ فتنه ۸۸، قوی‌ترین نسخه عملیاتی‌شده جنگ نرم در ایران است.

وی با تأکید بر این که مردم ایران در اوج فتنه ۸۸ به درستی ریشه فتنه‌افروزی‎‌های دشمن را تشخیص دادند، اظهار داشت: غرب با سوء‌استفاده از مطالبات به حق مردم عراق و دغدغه درست ایشان برای مقابله با فساد در این کشور، ضمن فعال‌سازی ساز و کارهای جنگ نرم و متمرکزسازی آن بر سرزمین عراق، به دنبال گل‌آلود کردن فضای این کشور برای بهره‌برداری بعدی است.

سخنران نشست تشکیل حکومت سکولار در عراق را از مهم‌ترین دسیسه‌های شوم غرب ضد ملت این کشور عنوان کرد و ابراز داشت: تبدیل دولت اسلامی عراق به دولتی مطیع و دوست رژیم صهیونیستی که هیچ نگرش اسلام سیاسی نداشته باشد، از هدف‌گذاری‌های استکبار است.

وی به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) و سخنرانی اخیر ایشان درباره تحولات عراق اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) ضمن تأکید بر به‌حق بودن مطالبات مردم عراق، بر پی‌گیری مطالبات در چارچوب‌های قانونی تأکید نمودند،‌زیرا در صورت فقدان قانون، هرج و مرج حاکم شده، ملت عراق متضرر خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی ضمن اشاره به جولان سرویس‌های اطلاعاتی غرب در عراق خاطرنشان کرد: سرویس‌های اطلاعاتی غرب، با تمسک به ابزارهای جدید رسانه‌ای، نمایندگان شیعی دولت عراق و مسئولان این کشور را ریشه تمام مشکلات و ایران را پشتیبان فسادهای سیاسی و اقتصادی عراق معرفی می‌کنند.

وی با بیان این که عراق، روزانه قریب بر پنج‌ میلیون بشکه نفت به فروش می رساند که بیش از ۲۵ درصد آن به صورت مستقیم به جیب آمریکایی ها می‌رود، خاطرنشان کرد: آمریکا به دنبای بازسازی عراق جدیدی است که رابطه خوبی با اسرائیل داشته باشد و با توجه به روحیه سکولاری، هیچ‌گاه اجرای مبانی دینی و اسلامی را در دستور کار خود قرار ندهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که بزرگ‌ترین سفارت جهان، سفارت آمریکا در عراق است، اظهار داشت: این سفارتخانه در سال‌های اخیر ضمن خروج از حالت نظامی، با تمسک بر رسانه، عمدتاً بر مناطق شیعی عراق تمرکز نموده است تا مردم را ضد نخبگان سیاسی و جریان‌های شیعی این کشور بشوراند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی به تفاوت‌های نظام پارلمانی و ریاست جمهوری اشاره نمود و ابراز داشت: تغییر نظام سیاسی عراق از پارلمانی به ریاست جمهوری، دردی از مشکلات مردم را درمان نخواهد کرد؛ در نخستین گام، تبیین دقیق دوست و دشمن برای مردم عراق، تأثیرگذارترین مرهم دردهای این ملت مظلوم است.

وی به رویدادهای آغازین انقلاب اسلامی و تسخیر لانه جاسوسی در ایران اشاره نمود و ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران چهل سال پیش با تسخیر لانه جاسوسی، رویکرد جدیدی در پیش گرفت؛ این رویکرد مستقلانه و آزادی‌خواهانه، این کشور را به جهش‌های علمی، اقتصادی و اجتماعی چشم‌گیری رسانده است.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی، در بخش پایانی سخنان خود، توجه به قدرت‌های رسانه‌ای و دایره تأثیرگذاری آن بر قشرهای مختلف مردم را از رویکردهای مؤثر در خروج عراق از بحران کنونی عنوان کرد و ابراز داشت: با جنگ نرمی که آمریکا آغاز کرده، جای دوست و دشمن نزد ملت عراق عوض شده است؛ اعمال اصلاحات واقعی و حقیقی و نیز برخورد با مفسدین، مهم‌ترین رویکرد مؤثر در فائق آمدن بر مشکلات است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha