پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مجتبی ذوالنوری - نماینده مجلس قم

حوزه/ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه امروز یکی از بسترهای آسیب به جمعیت، عرصه بیوتروریسم است که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: گاهی دشمنان پنبه‌هایی که با آن‌ها پوشک بچه یا مشابه آن تولید می‌شود را به گونه‌ای تهیه می‌کنند که موجب عقیم‌سازی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری، در هشتمین همایش ملی پدافند غیر عامل، به میزبانی سالن همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما، طی سخنانی اظهار کرد: دفاعی موفق است که پیش‌دستانه و مانع خسارت باشد و از قبل، هجوم را پیش‌بینی کند.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل در ابعاد مختلف تاب‌آوری را ایجاد می‌کند، گفت: امروز تاکتیک‌های تهاجم دشمنان تغییر کرده است؛ اهداف دشمن هیچ‌گاه تغییر نمی‌کند بلکه راهبردها و ابزار آن‌ها تغییر می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه هدف اصلی دشمنان ما براندازی است و هر اقدامی که این بخش از ماموریت آن‌ها را محقق کند، مورد توجه دشمنان است، عنوان کرد: براندازی یک نسخه واحد برای تمام حکومت‌های جهان نیست بلکه متناسب بر هر نظامی تعریف می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری افزود: جنگ سخت و تهدید نظامی، هم آشکار و پرهزینه است و هم محبوبیت ایجاد نمی‌کند به همین خاطر امروز جنگ نرم در دستور کار دشمن است.

وی ادامه داد: یک تعریف و مصداقی که هیچ جامعه‌شناسی در آن خدشه ایجاد نکرده است، این است که سرمایه ملی یعنی اعتبار عمومی به این معنا که دوام و بقای حکومت بستگی به میزان اعتبار عمومی آن دارد؛ امروز دشمن بر روی موضوع «اعتبار عمومی نظام اسلامی» تمرکز کرده است و از بین بردن اعتماد مردم به نظام، هدف اصلی اوست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه امروز یکی از بسترهای آسیب به جمعیت، عرصه بیوتروریسم است که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: گاها دشمنان پنبه‌هایی که با آن‌ها پوشک بچه یا مشابه آن تولید می‌شود را به گونه‌ای تهیه می‌کنند که موجب عقیم‌سازی می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری با بیان اینکه موضوع تراریخته‌ها یک تهدید جدی است، عنوان کرد: مافیاهای خطرناکی پشت موضوع تراریخته‌ها هستند که سالوس‌وار نظر تصمیم‌گیرندگان کشور را دچار انحراف می‌کنند.

وی تاکید کرد: ما باید آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی قوی برای آزمایش محصولات تراریخته داشته باشیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه ابعاد اعتقادی و وحدت‌آمیز مردم ما، از دیگر عرصه‌هایی است که دشمن بر روی آن تمرکز کردهاست، افزود: اعتقاد من این است که فضای مجازی یک شمشیر دو لبه است، ولی تیغه آن در دست ماست و دسته آن در دست ما نیست.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری با بیان اینکه متاسفانه هنوز در کشور ما «پدافند غیرعامل» به یک فرهنگ عمومی تبدیل نشده است، تصریح کرد: ما در مجلس و کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی، آمادگی داریم برای فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل، قانون مصوب کنیم و دولت را ملزم کنیم که اقدامات و برنامه‌هایش، دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد.

وی در پایان با بیان اینکه تهدید همیشگی است و ما باید پدافند عامل و غیرعامل را همیشه در دستورکار داشته باشیم، گفت: امروز قانون پدافند غیرعامل، تحت یک ماده واحده در کمیسیون امنیت ملی در دست بررسی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha