جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد عظیمی، استاد جامعه المصطفی العالمیه واحد تبریز

حوزه/ هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه گفت: حضرت حجت(ع) آرزو و خواسته همه انبیا و امامان پیشین را به صورت کامل در روی زمین محقق خواهند ساخت، همه را از انواع جهالت ها و ضلالت ها نجات داده و مدینه فاضله در وسعت جهانی تشکیل خواهند داد.

حجت الاسلام محمد عظیمی، استاد جامعه المصطفی العالمیه واحد تبریز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان این که باور به منجی آخر الزمان در بسیاری از ادیان دنیا وجود دارد، گفت: در اسلام و به ویژه مکتب تشیع، منجی به نام امام مهدی(ع) ‌مشهور است که شیعه ایشان را آخرین و دوازدهمین امام معصوم می داند.

وی ادامه داد: احادیث بسیاری حاکی از آن است که همان گونه که تولد ایشان معجزه گونه و رشد و بزرگ شدنشان و نحوه زندگی شان نیز از نوعی اعجاز برخوردار بوده است. مادر ایشان هیچ یک از نشانه های بارداری  را نداشت و نزدیک ترین افراد نیز آثار و نشانه های بارداری را پیش از تولد حضرت در مادر بزرگوارشان مشاهده نکرده بودند. همچنین رشد حضرت با دیگر نوزادان و کودکان متفاوت بود و بر خلاف عادت از طول عمر زیادی برخوردار است و با وجود این که در میان مردم زندگی می کنند، ولی شناخته نمی شوند تا این که زمان ظهور فرا رسد.

استاد جامعه المصطفی العالمیه واحد تبریز ادامه داد: در باور شیعه حضرت بعد از تولد یا از هنگام آغاز امامتشان در پنج سالگی به دلایل مختلف در غیبت به سر می برد تا این که نشانه های ظهور رخ داده و حضرت ظهور نموده و حکومت جهانی با ویژگی های خاصی را تشکیل دهد. این غیبت به دو دوره غیبت صغری - که ۶۹ یا ۷۴ سال طول کشیده - و غیبت کبری - که از سال ۳۲۹ شروع شده و هنوز ادامه دارد - تقسیم می شود.

وی ادامه داد: شیعه برای اثبات وجود ایشان، علاوه بر ادله عقلی به ادله روایی که شیعه و اهل سنت نقل کرده اند، استناد می کند.

حجت الاسلام عظیمی با بیان اینکه یکی از ادله نقلی حدیث ثقلین است که شیعه و اهل سنت به صورت متواتر از رسول اکرم (ص) ‌نقل کرده اند، گفت: بر اساس این حدیث، بعد پیامبر اکرم (ص) تا روز رستاخیز باید مردم از عترت آن حضرت و قرآن کریم پیروی نموده و از آن دو جدا نگردند. این دو نیز تا روز قیامت با همدیگر بوده و از هم جدا نمی شوند. از این روایت استفاده می شود که همیشه فردی از عترت که معصوم است در میان مردم وجود دارد. هم چنین هرگاه ثقل اکبر یعنی قرآن کریم وجود داشته باشد که تا قیامت موجود است، ثقل اصغر یعنی فردی از اهل بیت معصوم آن حضرت نیز وجود دارد که آن فرد در این دوره با امام مهدی (ع) قابل تطبیق می باشد.

وی اظهار کرد: یکی از برجسته ترین ویژگی ها و اوصاف امام مهدی (ع) منجی بودن است. حضرت حجت(ع) آرزو و خواسته همه انبیا و امامان پیشین را به صورت کامل در روی زمین محقق خواهند ساخت، همه را از انواع جهالت ها و ضلالت ها نجات داده، مدینه فاضله در وسعت جهانی تشکیل خواهد داد و با همه انحاء ظلم و ستم مبارزه کرده و سایه عدالت را بر روی همه جهانیان می گستراند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha