جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه کامیاران

حوزه/ امام جمعه شهرستان کامیاران گفت: تمام امکانات تبلیغاتی دشمنان و طرفداران تفکرات لیبرال و سکولار در خدمت این است که وجود واقعه بزرگ ظهور منجی عالم بشریت را به هر نحو ممکن انکار کنند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، مراسم اقامه عزای سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) امروز با حضور حجت الاسلام احمد زارعی، امام جمعه کامیاران، در مدرسه علمیه امام باقر علیه السلام این شهرستان برگزار گردید.

حجت الاسلام زارعی در این مراسم ضمن تسلیت سالروز شهادت مظلومانه یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت، اظهار داشت: یکی از ویژگی مشترک ائمه اطهار (ع) همواره ایستادگی در مقابل ظلم دستگاه حکومتی و طبقه زورگو در جامعه بوده است.

امام جمعه شهرستان کامیاران افزود: همین ایستادگی و قیام ائمه اطهار علیهم السلام علیه ظلم خلفای بنی امیه و بنی عباس باعث به شهادت رسیدن همه آنها شده است.

وی ادامه داد: علم و تدبیر ائمه اطهار(ع) برای حکومت وقت همیشه باعث دردسر و شکست های علمی و عقلی درباریان می گردید و همین امر باعث اقبال مسلمان به سمت امامان می شد و این خود زمینه کینه و شهادت این بزرگواران را فراهم می آورد.

این استاد حوزه به گوشه هایی از زندگی امام حسن عسکری (ع) اشاره کرد و بیان داشت: امام حسن عسکری علیه السلام نیز مانند پدران خویش از علم و درایت بسیار خاصی برخوردار بودند و همین امر باعث گردید بوده که بسیاری از شیعیان آن زمان گرد این بزرگوار جمع شوند و همین امر باعث حساسیت دستگاه بنی عباس گردد.

امام جمعه شهرستان کامیاران گفت: اقبال روزافزون امام حسن عسکری (ع) در بین مسلمانان به ویژه در میان شیعه مذاهبان از یک طرف و حسادت بی حد و حصر خلیفه عباسی به ایشان، باعث می گردد که حضرت را با خوراندن سم به شهادت برسانند.

حجت الاسلام زارعی افزود: از امام حسن عسکری (ع)، حضرت ولیعصر (عج) به یادگار مانده است و ایشان امروز به عنوان امام غائب از نظرها نقش بسیار مهمی در سرنوشت آینده جهان بشریت خواهد داشت و بی شک ظلم و ستم جباران و ستمگران روی زمین با ظهور حضرت پایان خواهد یافت و حکومت عادلان بر جهان حکمفرما خواهد شد.

این استاد حوزوی اظهار کرد: دشمنان که از این مسئله هم اطلاع دارند و هم ترس و دلهره ای بسیار، لذا به دنبال استحاله این واقعه قطعی در افکار عمومی جهانیان به ویژه بین مسلمانان هستند و در این سالها در مباحث آخرالزمانی کارهای زیادی علیه باورهای دینی مسلمان به ویژه شیعیان انجام داده اند.

امام جمعه شهرستان کامیاران ادامه داد: تمام امکانات تبلیغاتی دشمنان دین خدا و طرفداران تفکرات لیبرال و سکولار به دنبال این است که وجود واقعه بزرگ ظهور منجی عالم بشریت را به هر نحو ممکن انکار نماید، ولی بی شک با مهیا شدن زمینه های ظهور، جهان شاهد این روز بزرگ خواهد بود.

حجت الاسلام زارعی در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که در حال حاضر در دنیا تنها داعیه دار واقعی حمایت از اسلام، مسلمین  و امام زمان (عج) می باشد، پرچم عدالت اسلام را به دستان حضرت ولیعصر (عج) بدهد. ان شاء الله.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha