چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
کاروان راهیان نور

حوزه/ فرمانده سپاه سنندج گفت: ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس توانست بسیاری از ارزشهای انسانی را زنده کند و باید گفت که دفاع مقدس به نوعی سرمایه معنوی و فرهنگی انقلاب اسلامی است.

سرهنگ حسن عسکری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس توانست بسیاری از ارزشهای انسانی را زنده کند و باید گفت که دفاع مقدس سرمایه معنوی و فرهنگی انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه ناحیه سنندج ادامه داد: بعد از گذشت سالیان طولانی از پایان جنگ تحمیلی و پیروزی غرورآفرین رزمندگان اسلام بر دشمن بعثی و دیگر ابرقدرتهای جهان، باید ارزشها و آرمانها را حفظ کنیم و این ارزش های والا را به نسل های جدید که جنگ را تجربه نکرده اند، منتقل کنیم.

این فرمانده نظامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از حرکاتی که در سالهای اخیر نقش بسزایی در معرفی جبهه های هشت سال دفاع مقدس به نسل های نوجوان و جوان جامعه می تواند داشته باشد، وجود کاروان های راهیان نور می باشد، لذا تداوم حرکت و برنامه کاروان راهیان نور در کشور باعث زنده شده بسیاری از آرمانهای شهدای این نظام گردیده است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی مناطق جنگی را به «زیارتگاه» تعبیر می فرمایند و در یکی از سخنرانی خویش در جمع کاروان های راهیان نور به زیبایی فرمودند:« مردم کشور، این سنت بسیار ستودنی را از چند سال پیش در پیش گرفتند که بیایند این مناطق را سالیانه -بخصوص در ایام اول سال- زیارت کنند. اینجا زیارتگاه است».

فرمانده سپاه ناحیه سنندج تصریح کرد: باید اذعان کرد که در بحث کاروان های راهیان نور، مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب مهجور مانده اند، لذا باید در معرفی این مناطق که شهدای گرانقدر و عزیز بسیاری در آنجا تقدیم انقلاب اسلامی کرده ایم، بیشتر کار فرهنگی انجام بگیرد.

فرمانده سپاه ناحیه سنندج با اشاره به حرکت سنجیده و به موقع اعزام کاروان راهیان نور دانش آموزان بسیجی شهرستان سروآباد به مناطق عملیاتی غرب کشور، گفت: بانی و مبتکر این حرکت در اصل چندین کار را مهم و بنیادین را انجام داده است، اول اینکه دانش آموزان این شهرستان دور از مرکز کردستان را به مناطق عملیاتی در قالب کاروان راهیان نور اعزام کرده است و دوم اینکه خود این دانش آموزان می توانند در معرفی منطقه سروآباد به دیگر نقاط غرب کشور سهم بزرگی داشته باشند.

سرهنگ عسکری، تعداد دانش آموزان سروآبادی اعزامی به مناطق عملیاتی غرب کشور را ۱۲۰ نفر عنوان کرد و بیان داشت: در این حرکت کاروان های راهیان نور از سروآباد به مناطق عملیاتی شهرستان بانه اعزام شده اند.

فرمانده سپاه ناحیه سنندج ادامه داد: این کاروان در قالب ۳ اتوبوس و به مدت ۳ روز از یادمان های «بوالحسن» و یادمان شهدای گمنام «سیرانبند» بازدید خواهند نمود.

این مقام نظامی در پایان سخنان خود گفت: شهرستان سروآباد در طول هشت سال جنگ تحمیلی بیش از  ۴۱۵ شهید و ۷۰۰ جانباز، آزاده و ایثارگر تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha