جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس دفتر مقام معظم رهبری

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که مقام معظم رهبری در زهد، تقوا، تعبد، تهجد و بی اعتباری به دنیا نظیر ندارند، گفت: ایشان علیرغم این که همه چیز در اختیارشان است، اما برخورداری شان از این امکانات حداقل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به خدمات ارزنده آیت الله طبرسی در چهار دهه اخیر گفت: ایشان  شخصیتی بزرگ و آراسته به تقوا و ساده زیستی بودند و هیچ چیز را برای خود در این دوران طولانی ذخیره نکرد و با پاکی زندگی کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تحصیل شش هزار طلبه مازندرانی در قم بر اساس آمار ارائه شده آن را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: این آمار به غیر از طلاب استان و همچنین مشهد رقم بالایی است و نشان دهنده تدین مردم این منطقه است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط استان های شمالی در رژیم های گذشته اشاره کرد و گفت: رضا شاه و محمد رضا پهلوی همه توان خود را به کار گرفتند تا این منطقه را فاسد کنند و فساد و فحشا در این مناطق فوق العاده بود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که تلاش این افرد جدا کردن مردم از خدا، اسلام، اهل بیت(ع) و معارف دینی بود، افزود: با تلاش علما و همراهی مردم طرح آنها شکست خورد و این مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز تا پای جان برای انقلاب ایستادند.

وی در ادامه سخنان خود با تبریک آغاز امامت حضرت مهدی(عج)، امامت حضرت مهدی را امید همه مردم جهان دانست و خاطرنشان کرد: اگر روزی می خوریم و آسمان برقرار است به برکت ایشان است و این یک اصل مسلم است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی همچنین به حادثه سیزدهم آبان ماه اشاره کرد و تسخیر لانه جاسوسی را یکی از رویدادهای مهم این تاریخ دانست و تصریح کرد: امام خمینی(ره) در توصیف این واقعه عظیم فرمودند این انقلاب دوم مهم تر از آن انقلاب اول بوده است.

وی در ادامه سخنان خود به پیشرفت های دفاعی کشورمان در چهل سال اخیر اشاره کرد و با بیان این که در ابتدای جنگ حتی سیم خاردار هم به ما نمی فروختند، افزود: اما امروز به طور مثال اگر موشک های ما از تهران شلیک شود دو هزار کیلومتر آن طرف تر با فاصله خطای یک متر به هدف اصابت می کند و این  امور برای آنها سخت است.

رییس دفتر مقام معظم رهبری در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که مقام معظم رهبری در زهد، تقوا، تعبد، تهجد و بی اعتباری به دنیا نظیر ندارند، خاطرنشان کرد: ایشان علیرغم این که همه چیز در اختیارشان است، اما برخورداری شان از این امکانات حداقل است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha