پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جلسه طلاب و فضلای میاندوآب

حوزه/ حوزه‌های علمیه و طلاب باید ضمن توجه به سهم و وظایف خود در گام دوم انقلاب اسلامی، تلاش روز افزونی را در راستای عملباتی سازی این منشور راهبردی به کار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین بهروز لک در جلسه طلاب و فضلای میاندوآب که در مسجد پیامبر اعظم (ص) شهرک مهدیه برگزار شد، ضمن تبریک سالروز امامت صاحب العصروالزمان(عج)، به ویژگی های دولت کریمه یا همان حکومت مهدوی اشاره کرد و اظهارداشت: در نگاه نخست و آنچه در میان عموم مسلمین وجود دارد، برپایی عدالت مهمترین هدف حکومت امام زمان(عج) است.

وی ضمن تأکید بر این که عدالت، هدف غایی حکومت مهدوی نیست، با بیان این که عدالت واسطی برای رسیدن به هدف اصلی است، اظهارداشت: قرآن کریم در آیه شریفه « الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّکاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنکَرِ ۗ وَلِلَّهِ عاقِبَةُ الأُمورِ» (الحج؛ آیه ۴۱) به خوبی آرمان اساسی حکومت اسلامی را بیان نموده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان این که عدالت غایت وسطی و ابزاری برای رسیدن به هدف مهمتر انسان سازی و رسیدن به کمال معنوی است، تصریح کرد: در دولت کریمه مهدوی، مسلمانان عزت مندانه زندگی می کنند و منافقان در ازمحلال به سر خواهند برند.

حجت الاسلام والمسلمین بهروز لک اهمیت افزایش آگاهی و بینش در میان عموم جامعه و فراگیری مؤلفه‌های سعادت بخش در دنیا و آخرت را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: شتاب در انجام منویات الهی و اسلامی و توجه به تأکیدات اهل بیت(علیهم السلام)، انسان را به درجه سربازی صاحب الزمان(عج) می رساند.

وی داستانی از سبک زندگی علما و تأثیرات توکل به خدا و توسل به اهل بیت علیهم السلام در راهگشایی مشکلات زندگی بیان نمود و ابراز داشت: طلاب و فضلای باید به عنوان سربازان امام زمان(عج)، بیش از پیش به تحصیلات علوم دینی توجه نموده، لیاقت و شایستگی مبلغ واقعی دین اسلام را به منصه ظهور و بروز برسانند.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با تأکید براین که طلاب همواره باید خود را در محضر امام زمان(عج) مشاهده نموده، تلاش و مجاهدت روز افزونی در کسب معارف ناب الهی داشته باشند، خاطرنشان کرد: بر اساس روایات اسلامی، اعمال آدمی همواره برامام زمان(ع) عرضه می گردد و ایشان بر اعمال انسان ها اشراف دارند.

حجت الاسلام والمسلمین بهروز لک اظهار داشت: ما که ادعای سربازی ولی عصر(عج) داریم، باید از تمام فرصت ها به ویژه دوران انقلاب اسلامی حداکثر استفاده را در راستای نشر معارف ناب الهی در پیش بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که بعد از ۱۴۰۰ سال از ظهور اسلام، انقلاب اسلامی تنها حکومتی است که موفق به پشت سر گذاشتن چله اول شده است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی حکومتی بی نظیر و بدون سابقه تاریخی است که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، چشم انداز روشنی را پیش روی آن ترسیم نموده اند.

سخنران این جلسه به فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره نمود و ابراز داشت: حوزه‌های علمیه و طلاب باید ضمن توجه به سهم و وظایف خود در گام دوم انقلاب اسلامی، تلاش روز افزونی را در راستای عملباتی سازی این منشور راهبردی به کار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین بهروز لک تأکید کرد: امیدواریم در گام دوم انقلاب اسلامی شاهد تلاش روزافزون همگان در راستای براورده سازی منویات اهل بیت علیهم السلام و حرکت در مسیر ظهورصاحب الزمان(عج) باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha