شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ دومین روز اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه سراسر کشور در قم-3

حوزه/ مدیر حوزه علمیه بناب گفت: اگر تلاش های علما نبود حکومت ما تنها جمهوری بود؛ علما بودند که مردم را با فرهنگ دین و ولایت آشنا کردند و نسل به نسل از گذشته ثابت کردند راه پیروزی تبعیت از امام است؛ به همین دلیل است که رهبر معظم نیز بر انقلابی بودن حوزه تاکید دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت الله بنابی در اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه استانی در قم با اشاره به جشن آغاز امامت امام زمان(عج) در مصلای بناب با حضور گسترده طلاب، گفت: پس از این مراسم نیز برنامه دعای عهد و تجدید بیعت طلاب با امام زمان(عج) قرائت می شود.

وی افزود: باید در این روز خود را به امام زمان(عج) نزدیک کنیم؛ طلاب باید در این گونه روزها خود و ماموریت خود را مرور کنند و با امام خود عهد کنند که در این راه، استوار باشند.

مدیر حوزه علمیه بناب یادآورشد: یکی از مهمترین اصول مدیریتی در بناب، رسیدگی معرفتی و فرهنگی و اخلاقی طلاب است؛ از این روی برای رسیدگی هرچه بیشتر اخلاقی و فرهنگی و معنوی در کنار فعالیت های آموزشی یک مدرسه به سه مدرسه منشعب شد تا بتوانیم برنامه ریزی و نظارت بیشتری روی طلاب داشته باشیم.

وی با اشاره به مساله اهمیت مساله تبیین بیانیه گام دوم، گفت: طلاب همه ساله در اواخر سال تحصیلی در قم و به عنوان اردو حضور می یافتند ولی امسال نیز 8 روز در حوزه مباحث بصیرتی هر روز سه جلسه ویژه طلاب برگزار شد؛ تعمیق مبانی ولایت فقیه ویژه طلاب در این هشت روز انجام شد.

آیت الله بنابی تصریح کرد: مباحث مرتبط به گام دوم در جلسات متعددی با حضور طلاب برگزار شده است و قرار است یک جلسه  در این زمینه و با حضور اساتید و طلاب برگزار شود.

وی با اشاره به آغاز درس خارج در این حوزه علمیه گفت: هر هفته طلاب در یک جلسه امتحان کتبی و یک جلسه امتحان شفاهی شرکت می کنند؛  معتقدم که امتحان شفاهی بسیار مهمتر از کتبی است، زیرا امتحانات کتبی دردی را دوا نمی کند؛ هر هفته طلاب در یک درس در آزمون شفاهی شرکت می کنند.

مدیر حوزه علمیه بناب یادآورشد: بیش از 12 سال در زمینه پژوهشی فعالیت داشته ایم و از مرکز نیز خواسته ایم که با رسمیت یافتن مباحث پژوهشی در حوزه بناب، طلاب آثار پژوهش خود را ببینند که خوشبختانه در حال حاضر 5 نمره پژوهشی در نظر گرفته شده است که نقش مهمی در رشد و رونق پژوهشی دارد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات پژوهشی در حوزه علمیه بناب گفت: مقالات برگزیده این طرح پژوهشی در دی ماه به جشنواره علامه حلی ارایه می شود.

آیت الله بنابی با اشاره به این نکته اگر حوزه و استاد انقلابی نباشد، انقلاب هم ماندنی نیست تصریح کرد: سنت الهی آن است که اگر خدا را یاری نکنیم خودمان نیز نصرت نخواهیم یافت؛ علما بودند که راه انقلاب را باز کردند و فرهنگ تبعیت از امام راحل را در میان مردم ساری و جاری کردند.

وی افزود: اگر تلاش های علما نبود حکومت ما تنها جمهوری بود؛ علما بودند که مردم را با فرهنگ دین و ولایت آشنا کردند و نسل به نسل از گذشته ثابت کردند راه پیروزی تبعیت از امام است؛ به همین دلیل است که رهبر معظم نیز بر انقلابی بودن حوزه تاکید دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha