جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دومین روز اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه سراسر کشور در قم-2

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان تهران از اجرای موفق طرح های تحلیل آماری در حوزه علمیه تهران خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در اجلاسیه مدیران استانی حوزه های علمیه در قم گفت: برنامه های مرتبط به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در دو بخش در حال انجام است.

وی افزود: اولین محور در خصوص برنامه های شکلی است که در این زمینه می توان به تجمع حوزویان استان تهران در حرم امام راحل در سالروز صدور منشور روحانیت ایشان که بزرگترین مجمع حوزوی در حرم امام بود که با حضور 10 هزار حوزوی برادر و خواهر با سخنرانی حجت الاسلام رئیسی برگزار شد اشاره کرد.

مدیر حوزه علمیه تهران بیان کرد: برگزاری مسابقه متن بیانیه در مراحل مختلف در مدارس برای کارمندان و طلاب و خانواده ها و اساتید، توضیح اصل و موضوع بندی های بیانیه در بین اقشار مختلف حوزوی و برگزاری جلسات تببینی در مدارس علمیه و همچنین به شکل منطقه ای در مناطق 8 گانه استان تهران از جمله برنامه های شکلی در این زمینه است.

وی گفت: در خصوص برنامه های محتوایی نیز باید گفت که بررسی راه های تحقق بیانیه توسط حوزویان در مجامع مختلف مجمع مسئولین و جلسات روزانه و فصلی، مجامع مدیران و اساتید و شورای استان و.. انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق عنوان کرد: در شورای معین و شورای هماهنگی نهادهای حوزوی نیز این بحث به شکل مفصل بحث شده و تقسیم کار خوبی در این زمینه انجام شده است؛ همچنین تقسیم کار در شورای فرهنگ عمومی صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین مقرر شده است که با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی متونی در توضیح مبانی و مطالبی که در بیانیه وجود دارد تولید شده است که این کار در حال انجام است.

مدیر حوزه علمیه تهران بیان کرد: در خصوص مصوبات سفر مدیر حوزه علمیه که در چند نوبت غیر رسمی انجام شده است چندین محور انجام شده که عمدتا انجام شده است؛ بحث واسپاری در امتحانات شفاهی و امتحانات اساتید به خوبی انجام شده است به شکلی که در گذشته 1000 طلبه پشت خط آزمون شفاهی بودند که امروزه با واسپاری آزمون شفاهی کاملا به روز هستیم و هر هفته پنجشنبه ها آزمون شفاهی برگزار می شود.

وی گفت: البته در زمینه آزمون تدریس درس خارج و مدارج علمی و پایان نامه ها منتظر ابلاغ رسمی هستیم که اگر انجام شود آمادگی کامل اجرای آن در استان تهران وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با اشاره به ابتکارات حوزه علمیه تهران بیان کرد: استان تهران به دلیل کثرت مدارس به 8 منطقه با 72 مدرسه تقسیم شده است؛ در هر منطقه یک محور تعریف شده است و یکی از مدارس مهم آن منطقه به اتفاق مسجد و مدارس امین منطقه وظیفه برنامه ریزی برای ورود در همه شئون حوزوی و فرهنگی منطقه با به عهده دارند که در حال تکمیل آمارها و آمایش ها هستیم و محور همه برنامه های استان نیز، بحث مناطق است.

مدیر حوزه علمیه تهران بیان کرد: در منطقه بندی، بهترین منطقه ما بازار است که به نسبت هر 700 نفر دارای یک طلبه هستیم و در برخی مناطق به نسبت هر 6 هزار نفر یک طلبه داریم که با این نسبت بندی برنامه های بهتری برای توزیع طلاب در مناطق انجام می شود.

وی گفت: 138 برنامه ویژه معاونت ها تعریف شده است؛ برخی از معاونت ها از قم شرح ابلاغی دارند و بر اساس این شرح وظایف جدول برنامه های استان و بودجه نیز مشخص شده است که همه معاونت ها بر اساس این برنامه کارمی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با اشاره به تحلیل های آماری عنوان کرد: نسبت به پذیرش 5 سال گذشته تحلیل آماری انجام شده است که روند پذیرش را به خوبی مشخص می کند؛ در زمینه میثاق طلبگی 2 و مصاحبه تلبس، آزمون های کتبی و شفاهی نیز تحلیل های آماری انجام شده است که در برنامه های بعدی و شناخت وضعیت تحصیلی و آموزشی و برنامه ریزی موثر خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه تهران بیان کرد: برای استفاده از ظرفیت های حوزوی استان تهران و اینکه همه عناصر حوزوی در اداره حوزه فعال باشند، در کنار شورای استان، شورای معین تشکیل شده است که مجامعی نیز از جمله مجمع اساتید و طلاب مدیران و چند شورای دیگر را نیز تشکیل داده است که دبیر این مجامع و شورا و... اعضای شورای معین را تشکیل می دهند؛ مباحث در این شورای معین در هر دو هفته یک بار با حضور آیت الله رشاد به شکل مستمر تشکیل می شود.

وی گفت: نسبت به واسپاری نیز باید گفت که بیش 10 مدرسه در استان تهران، طرح های تحولی را اجرا می کنند؛ مجمع طرح های تحولی در استان تهران شکل گرفته است که مدارسی که این طرح ها را انجام می دهند هم افزایی و رفع نقص کنند؛ پس از رفع نقص ها واسپاری ها انجام می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha