شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 872020
۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
تصاویر/ جشن عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه مراغه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) مراغه از برگزاری جشن عمامه گذاری ۱۹ نفر از طلاب این شهرستان، هزمان با سالروز میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در تبریز، حجت الاسلام هادی مطلوبی، مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) مراغه در حاشیه مراسم عمامه گذاری طلاب، گفت: ۱۹ نفر از طلاب مراغه توسط حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی، آیت الله باقری بنابی و حجت السلام والمسلمین پورمحمدی، معمم شدند.  

 مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) اضافه کرد : از سال ۱۳۸۲ هر ساله تعدادی از طلاب این مدرسه در ۱۷ ربیع الاول مصادف با میلاد پربرکت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) با حضور میهمانانی از قم و شهرهای اطراف معمم می شوند.

 وی در ادامه به وضعیت مدارس علمیه مراغه اشاره کرد و گفت: مدرسه امیرالمومنین علیه السلام در کنار مسجد تاریخی جامع مراغه با ۱۲۰ طلبه در مقطع سیکل و در شش پایه تحصیلی، سال ۱۳۷۸ افتتاح شده است. مدرسه امام حسن علیه السلام در کنار مسجد امامزاده سید محمد علیه السلام دارای بیش از ۱۰۰ طلبه در سطح دو و سه است و مدرسه امام حسین علیه السلام واقع در جنب مسجد تاریخی ملاء معزالدین دارای ۶۰ طلبه مقطع دیپلم در شش پایه تحصیلی فعالیت می کند.

 حجت الاسلام مطلوبی ادامه داد: مدرسه علمیه امام سجاد علیه السلام واقع در جنب مسجد تاریخی شیخ بابا در حال احداث است همچنین مدرسه حضرت فاطمه الزهراء سلام الله علیها برای طلاب خواهر احداث شده است که دارای بیش از ۱۰۰ طلبه خواهر می باشد.

وی، اقامه نماز جماعت در بیش از ۸۰ مسجد و ۵۰ مدرسه، اعزام مبلغ در ایام تبلیغی و غیر آن ایام و حضور روحانیون در کنار مردم انقلابی و شهید پرور شهر مراغه را از برکات مدارس علمیه برشمرد.

 مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) مراغه اظهار کرد: مراکز علمی همچون رصد خانه مراغه و مدارس و حوزه های قدیمی در کنار مساجد تاریخی مراغه، گواه زنده ای بر مجاهدت های عالمان این دیار است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha