پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ عیادت اساتید حوزه علمیه بیرجند از بیماران بیمارستان رازی

حوزه/ حجت الاسلام مومنی از ارتقای سلامت معنوی بیماران با اجرای «طرح نسیم مهر» در بیمارستان ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مومنی، صبح امروز در دوره آموزشی سلامت معنوی مبلغین طرح نسیم مهر، در مرکز آموزش های کاربردی حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: یکی از رسالت های حوزه علمیه، تبلیغ است.

  وی با بیان اینکه  وقتی در حوزه علمیه وارد می شوید با مفهوم تبلیغ قطع آشنا می شویم، گفت: هدف طلبگی و حوزه علمیه تبلیع است و رسالت اصلی طلاب و روحانیت بدون شک تبلیغ تلقی می شود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: البته امروزه عرصه های تبلیغ بسیار متغییر و گسترده شده، چون که سطح توقعات و نیازهای زمانه افزایش یافته و متفاوت گشته است.

وی ادامه داد: امروز جلوه و ظهور و بروز تبلیغ محدود به تبلیغ سنتی و صرفا یک منبر در روستاها نیست؛ امروز به برکت خون شهدا و نظام جمهوری اسلامی نگاه تبلیغی ما عمق پیدا کرده است.

حجت الاسلام مومنی خاطرنشان کرد: اقشار مختلف مردم نیازمند تبلیغ دین هستند و این به معنی بی دینی مردم نیست، بلکه موقعیت های روزمره شغلی و گرفتاری های جامعه مانع از ارتباط با مساجد و مبلغ دین شده است.

وی ابراز کرد: یکی از موقعیت های حساس و موثر برای ارتباط مردم با مبلغ در بیمارستان ها است؛ در بیمارستان، بیمار نیازمند برقراری ارتباط با معنویت و مبلغ است، چرا که در زمان حضور و هنگام بیماری هزاران مشکل، شبهه و سوالاتی علیه دین و معنویت در ذهن افراد ایجاد می شود که کسی جز یک مبلغ توان پاسخگویی به آنها را ندارد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان  افزود: اگر ما بتوانیم در بیمارستان ها مبلغین و طلابی متخصص داشته باشیم که بتوانند مدد کار و دست گیر بیماران در عرصه معنویت و دین باشند، بسیاری از آسیب های روحی ناشی از بیماری رفع خواهد شد.

وی بیان کرد: مرز آسیب پذیری در بیمارستان برای آحاد مردم بسیار زیاد است، لذا یکی از وظایف حوزه های علمیه این است که افراد را برای عرصه های مختلف تبلیغ آماده کند؛ حضور طلاب متخصص در بیمارستان ها تحت قالب «طرح نسیم مهر» به مدد نهاد رهبری علوم پزشکی اصفهان و معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در این راستا است.

حجت الاسلام مومنی متذکر شد: اگر نهادها و ارگان ها مشاهده کنند که حوزه علمیه حرف کارآمد و موثری برای زدن دارند، قطعا علی رغم برخی مخالفت ها، خود خواستار حضور روحانیت در این مراکز می شوند.

وی اظهار کرد: درصدد الگوسازی طرح نسیم مهر یعنی حضور روحانیت در بیمارستان ها در سطح کشور هستیم و امیدواریم این طرح ابتکاری اصفهان در کل کشور نهادینه شود.

گفتنی است، طرح نسیم مهر به صورت ابتکاری اولین بار در کشور در سال ۱۳۸۷ در اصفهان توسط نهاد رهبری علوم پزشکی کلید خورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha