شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قرآن

حوزه/ مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: حلاوت و شیرینی آیات قرآن با درک مفاهیم عمیق آن معنای واقعی پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حسین کریمی مقدم، ظهر امروز در نشستی با جمعی از مربیان و فعالان قرآنی شهر سنندج اظهار داشت: برای انجام اصولی هر کاری باید ساز وکارهای آن کار مهیا و آماده باشد، لذا بسیاری از اقداماتی که سرانجامی ندارند به علت نداشتن همین زیرساخت ها و سازوکارها می باشد.

این کارشناس امور قرآنی با اشاره به اینکه کار در حوزه قرآن و دین با وجود شیرینی که دارد، مشکل است، بیان داشت: کار در مباحث دینی تخصص و البته دلسوزی و پشتکار خود را می خواهد، بنابراین ماندن در این مسیر گرچه مشکل است، ولی سعادت را برای همه ما به ارمغان خواهد آورد.

حجت الاسلام کریمی مقدم ادامه داد: یکی از مسایلی که در سالهای اخیر بسیاری از علما و بزرگان دین بدان تاکید دارند، آموزش قرآن همراه با مفاهیم و تفسیر آن است، لذا در بحث آموزش قرآن این مهم را باید مدنظر داشته باشیم.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان اظهار کرد: آیه آیه قرآن کریم پیام هدایت و رستگاری است، لذا درک و فهم آیات قرآن بسیار مهم و تاثیرگذار است، لذا بحث تفسیر قرآن خود باید به عنوان مقوله ای جداگانه محسوب شود و اساتید به صورت تخصصی در این باره فعالیت کنند.

حجت الاسلام کریمی مقدم در ادامه سخنان خود بیان داشت: حلاوت و شیرینی آیات قرآن با درک مفاهیم عمیق آن معنای واقعی پیدا می کند.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: بنابراین پیشنهاد می شود که مبحث تفسیر و تاویل آیات قرآن را از حاشیه بیرون بیاوریم و تفسیر مفاهیم قرآن را از اولویت های خویش قرار دهید.

حجت الاسلام کریمی مقدم با اشاره به اینکه قرآن کتاب زندگی و سعادت بشر در دنیا و آخرت است، خاطرنشان کرد: وظیفه شما به عنوان مربیان و فعالان قرآنی در محضر خداوند متعال بسیار مهم و حساس است، لذا در انجام این وظیفه مقدس همواره تلاش کنید که نوآموزان را به صورت کامل با کلام خداوند متعال آشنا سازید.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان در پایان سخنان خود اظهار داشت: اگر بتوانیم که مباحث دینی به ویژه مباحث قرآنی را در جامعه کنونی نهادینه کنیم، بی گمان بسیاری از ناهنجاری های شخصیتی، اجتماعی و اعتقادی خود به خود از جامعه رخت برمی بندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha