دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: از شما طلاب عزیز درخواست داریم که خود را محدود به کتب درسی حوزه ننمایید و به دنبال دیگر کتب دینی و فقهی از بزرگان دین بروید که این کار هم سطح معلومات شما را افزایش می دهد و هم یادگیری کتب درسی را برایتان سهل و آسان می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی صبح امروز در جمع طلاب مدرسه سفیران هدایت بیجار اظهار داشت: یکی از رکن های اصلی مراکز علمی و آموزشی، مسئله پژوهش و تحقیق است و تمامی اکتشافات، اختراعات و پیشرفت های بشر معلول تحقیق و پژوهش می باشد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: با این وجود باید اذعان کرد که در سالهای نه چندان دور در مراکز علمی و آموزشی کشور به مسئله پژوهش آنطور که شایسته باشد، بهایی داده نمی شد و همین امر باعث می گردید که خروجی این مراکز وضعیت مناسبی نداشته باشند.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: یکی از مراکزی که به شدت نیازمند انجام پژوهش و تحقیق می باشد، حوزه های علمیه هستند، زیرا این مراکز دینی مرکز و کانون جهان اسلام می باشند و فقه در این اماکن رشد، تحول و... پیدا می کند.

حجت الاسلام معصوم خانی راز عالمان بزرگ دین را توجه به پژوهش عنوان کرد و گفت: اگر نگاهی به زندگی علمی بزرگان دین و علم داشته باشیم، بخش اعظمی از زندگی آنان به تحقیق و پژوهش سپری شده و همین امر باعث ماندگاری نام آنان برای همیشه شده است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: بنابراین از شما طلاب عزیز درخواست داریم که خود را محدود به کتب درسی حوزه ننمایید و به دنبال دیگر کتب دینی و فقهی از بزرگان دین بروید که این کار هم سطح معلومات شما را افزایش می دهد و هم یادگیری کتب درسی را برایتان سهل و آسان می کند.

حجت الاسلام معصوم خانی بیان کرد: شما فردایی نه چندان دور به عنوان مبلغ و مروج دین اسلام در جامعه حضور پیدا خواهید کرد و بی گمان در طول فعالیت دینی خود با سئوالات و شبهات بسیاری روبرو می شوید، لذا اگر توانسته باشید که اصولی و از روی برنامه دروس حوزوی را گذرانده باشید، بی شک می توانید یک مبلغ کامل باشید، ولی اگر در بحث مطالعه و پژوهش خدایی ناکرده کم کاری هایی داشته اید، در دوران تبلیغ با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار در پایان سخنان خود گفت: یکی از مسایلی که بارها بنده به طلاب گوشزد کرده ام این است که طلبه و حوزوی بدین معنا نیست که خود را تنها محصور در کتب دینی نماید، یک طلبه می تواند بر حسب علاقه ای که دارد مطالعات غیرحوزوی و دینی داشته باشد، می تواند فعالیت های اقتصادی، فرهنگی و... را انجام دهد، زیرا این کار نه تنها اشتباه نیست، بلکه باعث ارتباط بیشتر حوزه و جامعه می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha