شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محمدرضا مترقب

حوزه/ رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: روحانیون صاحبان اصلی دستگاه قضا هستند و استفاده از جایگاه روحانیت در مسائل قضایی سبب گره گشایی از مشکلات مردم می شود.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کردستان، محمدرضا مترقب، امروز در دومین همایش قضات روحانی استان که در سنندج برگزار گردید، اظهار داشت: هیچ کسی نمی تواند منکر نقش و جایگاه روحانیون در بحث قضاوت باشد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان ادامه داد: روحانیون صاحبان اصلی دستگاه قضا هستند و استفاده از جایگاه روحانیت در مسائل قضایی سبب گره گشایی از مشکلات مردم می شود.

مترقب در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: کار قضاوت همانگونه که قرآن کریم و دین اسلام بیان کرده اند کاری بسیار حساس و پر اهمیت است، لذا در اسلام قاضی باید در اوج جایگاه اخلاقی باشد و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اظهار داشت: اگر بتوانیم منابر، مجالس دینی و مذهبی را  با حضور روحانیون در سطح استان را بیشتر کنیم، بی شک ورودی پرونده های قضایی به دادگستری کاهش چشمگیری خواهد داشت.

مترقب در ادامه سخنان خود بیان داشت: طلاب و روحانیون در بسیاری از مسائل کشور به ویژه در بحث هدایت جامعه نقش مهمی دارند و نباید از این نقش خود در ترویج فرهنگ اسلامی که برگرفته از قرآن کریم و سیره اهل بیت (ع) است، غافل شوند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: به جرات می توان گفت که نقش روحانیون در دادگستری در مسئله امر به معروف و نهی از منکر بسیار حساس و کلیدی و تاثیرگذار است و می توانند در کاهش ورود پرونده ها به سیستم قضایی نقش مهمی داشته باشند.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از تاکیدات ریاست محترم قوه قضائیه، مسئله تکریم ارباب رجوع می باشد، لذا این مهم به خوبی در دادگستری استان کرمانشاه مورد توجه قرار می گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان ادامه داد: امیدواریم قضات روحانی به این مهم توجه بیشتری داشته باشند و با تاثیرگذاری بر کارکنان اداری به مردم و مراجعین دادگستری احترام بیشتری گذاشته شود.

براساس این گزارش، در ادامه این همایش قضات روحانی دادگستری کردستان به بیان نظرات و پیشنهادات خود درباره مسایل مختلف پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha