جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور گفت: بزرگترین افتخار ما طلبه ها این است که در کنار محرومین باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور، مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور، امروز در همایش طلیعه حضور مدارس علمیه خواهران استان اردبیل ، ضمن خیر مقدم به طلبه های جدید الورود اظهار داشت: هر چه زمان تحصیل در حوزه بیش تر می شود ، احساس معنویت،قدرت تقوا ،خود کنترلی ،باز شدن چشم به واقعیت های هستی ،درک روشن از آنچه خدای متعال در زندگی انسان و بشر رقم زده است ،در وجود طلبه ها بیش تر و فزون تر می گردد .

وی با اشاره به حوادث اخیر تصریح کرد: این روزها ،روزهای سرنوشت سازی برای انقلاب عزیز ما ، همچنین روزهای سختی برای مردم ما در حال رقم خوردن است . تمام تلاش دشمن بر این است که از راهی که رفته ایم و از مسیری که سپری کرده ایم ،به هر طریق ممکن ما را منصرف کند .

وی ادامه داد: انقلاب شعار بزرگی داشت ،عدالت اقتصادی ؛ انقلاب آمده است تا عدالت را در همه ابعاد شکل بدهد . انقلاب بود که زنان را با حفظ ارزش های اسلامی امکان داد تا بیش ترین فرصت های علمی و پژوهشی را در اختیار بگیرند . اکنون از  ۱۰۳هزار مدرسه آموزش و پرورش ، بخش اعظمی در اختیار بانوان است . از حدود چهار میلیون و هفتصد دانشجوی مشغول به تحصیل در سطح کشور ،بخش اعظمی از بین بانوان عزیز این کشور است .‌

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور خاطر نشان کرد: حوزه علمیه خواهران در بحث دین پژوهی و دین آموزی در طول ۲۳ سال از شکل گیری مرکز مدیریت حوزه ،تعداد مدارسش به اندازه ،بلکه بیش تر از مدارس حوزه برادران شده است ،این ها همه محصول عدالت خواهی نظام مقدس جمهوری اسلامی است ‌.

وی گفت: کنار زدن همه ابعاد ستم و ستم گری در شاخه های مختلف و نگاه به محرومین از شاخص های اولیه انقلاب ،از همان روزهای اول بود . در راستای نگاه به مناطق کمتر توسعه یافته جهاد سازندگی شکل گرفت،کمیته امداد امام خمینی (ره) تحت عنوان دستگیری از محرومان به کار افتاد ،سازمان بهزیستی ، بنیاد مسکن و... همگی در راستای شعار عدالت خواهی در ابعاد مختلف، غربالی در این کشور ایجاد کرد که تهی دستان جای خویش را بعد از چندین دهه پیدا کردند و ظرفیت های خویش را باور نمودند .

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور تصریح کرد: در حاشیه های کشور ، شهرهایی وجود دارد که کم تر نامی از آنها برده می شد ،یا در مرکز کشور ، مراکز عشایری که با ظرفیت بسیار اندکی مناطق فراموش شده بودند ، الان در یک جلسه گرد هم جمع می شوند و مطالبه می کنند که ما باید در تحصیلات تکمیلی ، فضای پژوهشی و ..‌. پیشرفت کنیم .

وی با تاکید بر اینکه این انقلاب همیشه در کنار محرومین بوده است، اذعان کرد: این انقلاب از اول دلسوزی برای محرومین دارد و تمام تلاشش بر این است که چهره فقر را که به دنبال خودش فساد و فحشا می آورد از این کشور بزداید ،هر چند که اراده دشمنان چیز دیگری بوده است .

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: در جنگ قرار بود ما را زمین بزنند ولی زمین خوردند ،در مسئله دانش قرار بود ما را محروم نگه دارند ولی چیزی نصیبشان نشد ، در سیاست می خواستند وابسته شویم ولی سیلی خوردند . در اقتصاد هم منتظر سیلی های مکرر ما باشند ،ما مهارت گذر از این دوره را نیز پیدا خواهیم کرد .

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با اشاره به تحریم های شدید دشمنان افزود: امروز کشور با صادرات روزانه زیر ۲۰۰ هزار بشکه نفت،خود را سرپا نگه داشته است ، اکنون حتی دشمنان هم می توانند پیش بینی کنند که ایران مهارت لازم را برای گذر از صادرات نفت به صادرات غیر نفت پیدا کرده و تا این مطلوب فاصله ای ندارند .

وی با بیان اینکه بزرگترین افتخار ما طلبه ها این است که در کنار محرومین باشیم، عنوان کرد: دردی را که مردم تحمل می کنند ،دردی را که با یک فزونی بی موقع ،بدون تمهید مقدمات در بالا بردن برخی از حامل های انرژی اتفاق افتاد تحمل می نمایند، باید بر ما هم سنگینی کند . حوزه همیشه در کنار محرومین بوده است ، حضرت امام(ره) هر طرحی را که خدمتشان ارایه می شد ،جنبه های تاثیر این طرح بر فقرا و محرومین به عنوان خط قرمز ایشان می بود .افتخار ما این است که در کنار مردم هستیم ،از فقر تحمیلی دشمن نمی ترسیم و تا آخر هم پای آن ایستاده ایم .ما فرزندان شیب ابی طالب هستیم و در برابر دشمن خم نمی شویم . دشمن می خواهد ما را به زانو در بیاورد ، ما او را حقیر تر از آن می دانیم که با در بند کردن شیر از شیران نوش بسازد . ما شیر هستیم ولو در بند باشیم ،آزاده ایم ولو اسیر باشیم ، خرم هستیم ولو خون بدهیم و این روش ماست .

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: مسئولینی برای کشور تدبیر می کنند ،باید کاری کنند که مردم باور نمایند آنها دلسوز مردم می باشند. ما با فقری که نتیجه ی بی تدبیری است مخالفیم ، اگر نزدیکان مسئولان مسیر پاکدستی را رعایت نکنند ،مسئولان باید فریاد بزنند و او را به چالش بکشند . نمی شود شخص ،دولت ، از جنس مردم سختی کشیده فاصله بگیرد،محرومیت مردم را را به نحوی تشدید بکند .ساده زیستی را از دولت ،مجلس و مسئولین شروع کنیم و حاشیه امن برای فساد افراد نداشته باشیم .

وی گفت: ۹ دی ها در ایران تمام شدنی نیست، نه اینکه کسانی که راهپیمایی می کنند فشار گرانی را لمس نمی کنند ، ولی می دانند الان چه کسی آسیابش به حرکت افتاده و می خواهد  از این فضا برای خودش استفاده کند . آنقدر بصیر هستیم که اشکالات را بفهمیم و بدانیم که دشمن چه آرزویی دارد . این آشوبگری هیچ ربطی به اعتراضات مردمی ندارد .

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور افزود: تمام تلاش بنده و همکارانم در حوزه علمیه خواهران این است که اوضاع را پیشرفت مناسبی بدهیم . توجه کنید که حوزه خواهران یک سازمان ۲۳ ساله است، از جایی که شروع کرده ایم تا اینجا که هستیم فاصله زیادی را طی نموده ایم و هر چه بیشتر پیش می رویم ، تلاش بر این است که مقتضیات زندگی طلبه ها را با شرایط حوزه سازگار تر کنیم . آنچه که بنده می بینم این است که برای اصلاح عزم فراوانی است و شهادت می دهم که شرایط برای بهبودی اوضاع به سرعت فراهم می شود .

وی با بیان اینکه حوزه خواهران در شرایط هموار توسعه و پیشرفت قرار گرفته است عنوان کرد: با کم ترین هزینه ها و از میان بر ترین راه ها ،با دست باز و با حمایت طلبه ها ، شرایط رو به بهبودی می رود و باید زمینه های طرح های مختلف فراهم شود ،یکی از اهداف بنده در حوزه ،تقلیل توسعه کمی و ارتقای سطح علمی حوزه هاست ، با دستگاه های مختلف نیز در حال رایزنی برای ایجاد شرایط و زمینه ها هستیم . برداشت بنده این است که در کشور از جهت ایجاد فرصت برای خواهران در مسیر حضور در عرصه های مختلف مانع وجود ندارد ، البته باید تدابیر لازم اتخاد شود .

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در خاتمه عنوان کرد: عدالتی که انقلاب و حوزه برای ایجاد فرصت نسبت به خواهران حوزه علمیه در نظر گرفته است ، با سرعت آبرومندی در حال انجام است، هر چند تا استقرار فاصله داریم ،ولی برای استقرار مشکل نداریم . یکی از بزرگانی که جایگاه حوزه های علمیه خواهران را ارتقا بخشیده است ، شخص مقام معظم رهبری می باشند ،که اساسنامه حوزه علمیه خواهران خدمت رهبری رسیده بود و این اساسنامه طی چند روز گذشته از سمت رهبری تایید شده است و به فضل الهی خواهیم توانست شاهد نشاط ،توسعه و توان پیشروی در حوزه ها باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha