سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حوزه خواهران اردبیل

حوزه/استاد مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهرستان مشکین‌شهر استفاده افسارگسیخته از فضای مجازی را معضلی انکارناپذیر دانست و گفت: بانوان طلبه بایستی موانع بهره‌مندی از عنصر زمان را به مردم تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در اردبیل، حجت‌الاسلام روح‌الله سرمدی، ظهر امروز در نشست پژوهشی برخط(آنلاین)با طلاب مدرسه علمیه فاطمیه سلام‌الله‌علیها مشکین‌شهر به تبیین جایگاه زمان در تعالیم دینی پرداخت و افزود: سوگند به «عصر» در قرآن کریم بیانگر اهمیت وقت در دین اسلام بوده و برنامه‌ریزی هوشمندانه، مایه‌ افزایش کارآمدی از فرصت‌ها و بی‌توجهی به گذر زمان موجب خسران است.

وی با استناد به روایتی از امام کاظم علیه‌السلام افزود: در سیره ائمه معصومین علیهم‌السلام و علما و بزرگان، اهمیت به زمان و بهره‌گیری از لحظه‌های آن متبلور می‌باشد تا آن‌جا که با اختصاص زمان‌های معین به عبادت و مناجات، خواب، تفریح و کسب و کار اهتمام ویژه‌ای به این امر داشتند.

استاد حوزه به موانع بهره‌مندی از فرصت و زمان اشاره کرد و افزود: استفاده افسارگسیخته از فضای مجازی، غفلت، کسالت و تعلل و به تعویق‌انداختن کارها از موانع مدیریت و بهره‌گیری زمان به شمار می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین سرمدی در پایان، برنامه‌ریزی کاربردی، اولویت و درجه‌بندی برنامه‌ها و اقدام و عمل را از راهکارهای استفاده بهینه از زمان مطرح کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha