جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدرسه الزهرا اردبیل

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل کارآمدی واحدهای حوزوی را وابسته به فعالیت‌های پژوهشی دانست و گفت: نوآوری و خلاقیت در تدریس و تبلیغ نیازمند پژوهش است و تدریس و تبلیغ بدون پژوهش، مدرّس و مبلّغ را گرفتار سستی و کسالت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»دریزد، حجت‌الاسلام والمسلمین  مهدی قربانی، عصر جمعه در آیین افتتاحیه کتابخانه مدرسه علمیه الزهراء(سلام‌الله‌علیها) اردبیل، با بیان اینکه پژوهش از جمله ویژگی‌هایی است که منحصر به انسان بوده و در بین موجودات دیگر معنایی ندارد، گفت: پژوهش «مسئله محور»  است و فقط انسان در زندگی با مسئله مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه تقویت عقلانیت بدون امر پژوهش امکان‌پذیر نیست، اظهار کرد: هر چقدر با پژوهش و تحقیق قوه عاقله حوزه‌های علمیه تقویت شود به همان وسعت تصمیماتی که اخذ می‌شود منطقی‌تر، قابل دفاع‌تر، دوراندیش‌تر و کم‌هزینه‌تر خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل تصریح کرد: کارآمدی واحدهای حوزوی وابسته به فعالیت‌های پژوهشی است و برای اینکه حوزه‌های علمیه خواهران بتوانند نسبت به مسائل نوظهور پاسخگو باشند بایستی اهتمام ویژه‌ای نسبت به امر پژوهش بکنند.

حجت الاسلام والمسلمین قربانی ادامه داد: نوآوری و خلاقیت در تدریس و تبلیغ نیازمند پژوهش است و تدریس و تبلیغ بدون پژوهش، مدرّس و مبلّغ را گرفتار سستی و کسالت می‌نماید.

مدیر حوزه علمیه خواهران اردبیل که خود یک پژوهشگر به شمار می رود به اهمیت پژوهش اشاره کرد و بیان داشت: چنانچه انسان اثری مکتوب از خود در دنیا بر جا بگذارد که در آن تولید علم صورت گرفته باشد، در قیامت همان اثر او را از آتش جهنم نجات خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین قربانی تصریح کرد: عالِم‌بودن به تنهایی ملاک برتری نیست، بلکه قلم عالِم است که در روایات بر خون شهید ارجحیت یافته، و این برتری در سایه تحقیق و پژوهش حاصل می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha