شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران اردبیل

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران اردبیل، تولید علوم انسانی اسلامی را نیازمند گام های پژوهشی دانست و گفت: قرار گرفتن پژوهش در مسیر مجاهدانه باعث پیروزی های چشمگیر جمهوری اسلامی در تمامی میدان‌های علمی بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی قربانی در گفت‌وگو با خبرگزاری «حوزه» در اردبیل، جایگاه  پژوهش را در نظام فعالیت‌های علمی، مهم خواند و افزود: مجاهدان عرصه علم در حوزه علمیه خواهران استان، بیش از گذشته نسبت به پژوهشگری اهتمام بورزند تا بتوانند با ایفای نقش مؤثر در تولید علوم اسلامی، گام محکمی در دفاع از آرمان‌های انقلاب، گفتمان تمدن نوین اسلامی و تحقق عینی آن بردارند.

وی با اشاره به خصوصیات ممتاز انسان از جمله اشرف مخلوقات به خصوص پرسشگری به عنوان نقطه عطف پژوهشگری اظهار داشت: پژوهشگری یکی از وجوه اساسی تمایز میان انسان و سایر موجودات به شمار می رود چرا که غیر از انسان هیچ موجود دیگری توانایی پژوهشگری و تولید علم را ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین قربانی خاطر نشان کرد: تلاش در عرصه پژوهش، در حقیقت تلاش برای به فعلیت رساندن ظرفیت‌های منحصربه‌فردی است که خالق یکتا به وسیله آن، خلقت انسان را از سایر خلقت‌های خود متمایز ساخته است.

وی از پژوهش به عنوان رمز تحول در مسیر تعالی نام برد و افزود: قرار گرفتن پژوهش در مسیر مجاهدانه باعث پیروزی های چشمگیر جمهوری اسلامی در تمامی میدان‌های علمی بوده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران اردبیل یکی از وظایف طلاب و متخصصان بخش های مختلف جامعه را همت مضاعف در کار پژوهشی بر اساس نیازمندی ها برای رسیدن به چشم اندازهای کوتاه مدت و بلند مدت دانست.

حجت الاسلام والمسلمین قربانی تأکید کرد: فرهنگ پژوهش و تحقیق به عنوان یک اصل بنیادی در نظر گرفته شود که  بی‌شک افق گسترده‌ای از دانش و معارف را در تمامی عرصه‌های زندگی پدید خواهد آورد و توان علمی بالا و قدرت خلاقیت، زمانی سرچشمه جوشان معرفت واقع می‌شود که با عنصر پژوهش پیوند خورده باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha