جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد شیر علی پور

حوزه/استاد مدرسه علمیه الزهراء(س) شهرستان خلخال با بیان این که پایان تحصیلات سطح حوزه، پایان کار تحصیل و تحقیق نیست گفت: ادعای انجام کار پژوهشی برای طلبه، در گرو ارائه اثر پژوهشی مستدل و با محتوای قوی از خود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از اردبیل، حجت‌الاسلام محمد شیرعلیپو، ظهر امروز در نشست پژوهشی برخط (آنلاین) با طلاب مدرسه علمیه الزهراء سلام‌الله‌علیها شهرستان خلخال، به تبیین جایگاه پژوهش پرداخت و گفت: اهمیت پژوهش به اندازه‌ای است که اگر عالِم، یک اثر علمی فاخر از خود بر جای بگذارد منشأ فواید فراوانی در دنیا و آخرت برایش خواهد بود.

وی افزود: بزرگان زیادی از آثار علمی فاخری برخوردارند و روش اجتهادی آنها را می‌توان به عنوان الگو مورد مداقه و مطالعه قرار داد از جمله خواجه نصیرالدین طوسی صاحب اثر «کلامی با نام تجرید الاعتقاد» که علمای شیعه و سُنی بالغ بر پنجاه شرح بر این اثر موجز نوشته‌اند.

مدرس حوزه، پرداختن به امر پژوهش را از رسالت‌های بانوان طلبه بیان کرد و اظهار داشت: ادعای انجام کار پژوهشی برای طلبه، در گرو ارائه اثر پژوهشی مستدل و با محتوای قوی از خود است.

حجت الاسلام شیرعلیپور با بیان اینکه اتمام تحصیلات سطح حوزه، پایان کار تحصیل و تحقیق نیست، افزود: بعد از گذراندن این مقاطع، پرداختن به امر پژوهش و تحقیق بیش از پیش ضرورت می‌یابد و در این دوره‌ای که عالِم، مرزهای علم را طی کرده، فرصت ایجاد مسئله پژوهشی در سطح بسیار خوب برایش ایجاد می‌شود و باید به دنبال حل آن مسئله برود. 

وی تصریح کرد: طلاب بایستی از همان ابتدا یک موضوع را براساس علاقه و انگیزه‌های درونی‌شان انتخاب کرده و تلاش‌های خود را صرف تحقیق و پژوهش پیرامون همان موضوع کنند و در مسیر فراگیری علم براساس همان موضوع ادامه تحصیل دهند در این‌ صورت اثرات پژوهشی آنها از محتوای خوبی برخوردار بوده و از حواشی جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha