جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ حال و هوای حرم حضرت معصومه(س) در شب شهادت ثامن الحجج(ع)

حوزه/ یکی از سخنرانان آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) گفت: مقام معنوی حضرت معصومه سلام‌الله علیها نیز یک موضوع بسیار مهم است چراکه حضرت دارای مقام شفاعت به اذن الهی هستند و فرازهای زیارت نشان دهنده این جایگاه و این مقام عالیه است.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین  بنیادی عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر طی سخنانی با اشاره به فرا رسیدن سالروز ورود بانوی کرامت به شهر مقدس قم اظهار کرد: قم قبل از رورد حضرت به این شهر نیز به دین‌داری و ولایت‌مداری شهرت داشته و علت ورود حضرت نیز به این شهر به خاطر ولایت‌مداری و محبت مردم قم به خاندان عصمت و طهارت بوده است.

وی افزود: روایات بسیار زیادی در مورد شهر قم، اهل قم و خاک این شهر ذکر شده است که نشان دهنده اهمیت این شهر مقدس است.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: بعضی از القابی که در زیارتنامه‌های حضرات معصومین(ع) وجود دارد در خصوص بانوی کرامت نیز در زیارت‌نامه غیر معروفه ایشان وارد شده است که نشان دهنده بزرگی و جایگاه ویژه حضرت است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: در زیارت‌نامه غیر معروفه حضرت، ایشان به عنوان «طاهره» خطاب شده است که نشان دهنده طهارت و پاکی روح و نفس ایشان است چراکه حضرت طهارت در گفتار، رفتار و افکار داشته و به مقام قرب الهی رسیده بودند.

بنیادی یادآور شد: ابعاد و زوایای رفتاری حضرت نشان‌دهنده طهارت باطنی و حقیقی است چراکه طهارت جسمی امری متفاوت با طهارت باطنی است و خطاب طاهره بودن ناظر بر طهارت باطنی حضرت است.

وی در ادامه گفت: همچنین لقب «حمیده» نیز در زیارت‌نامه غیر معروفه حضرت ذکر شده است و نشان دهنده ستایش و تمجید حضرت توسط حضرات معصومین(ع) و غیر معصومین است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها افزود: بانوی کرامت اهل نیکی، درست‌کاری و دارای خیر و برکت بسیار بودند و همواره خیر حضرت به اطرافیان می رسید.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی تاکید کرد: حضرت معصومه سلام‌الله علیها، دارای بصیرت تام، عقل کامل و آگاه به زمانه بودند چراکه بصیرت یک نکته اساسی در تمام زندگی انسان است و بصیرت، فهم انسان از جامعه و زندگی را دچار تغییر و تحول می‌کند.

وی افزود: لازمه تربیت فرزند، معاشرت درست اجتماعی، وقایع اجتماعی و سیاسی، تعقل و تدبر درست داشتن بصیرت است.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: حضرت معصومه سلام‌الله علیها، به نقل از زیارت‌نامه غیر معروفه ایشان، اهل تقوی، پرهیزگاری و صفای باطن بودند.

وی یادآور شد: عبادت انسان را به مقام قرب الهی می‌رساند و موجب خودسازی می‌شود چراکه احساس مسئولیت انسان در قبال خود یعنی اینکه روح و روان انسان به واسطه اعمال عبادی ساخته شود و مسیر رشد و کمال را طی کند.

حجت الاسلام والمسلمین  بنیادی خاطرنشان کرد: از دیگر نکات زیارت‌نامه حضرت، رضایتمندی خداوند از ایشان است چراکه حضرت به معنای واقعی کلمه حب خداوند را در دل داشته و همین محبت حقیقی، رضایت خداوند از ایشان را در پی داشته است.

وی در پایان افزود: مقام معنوی حضرت معصومه سلام‌الله علیها نیز یک موضوع بسیار مهم است چراکه حضرت دارای مقام شفاعت به اذن الهی هستند و فرازهای زیارت نشان دهنده این جایگاه و این مقام عالیه است.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha