جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسین بستان

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: امروزه یکی از رسالت های فرهنگی نخبگان حوزوی باید این باشد که کتب مفید، ارزشمند و در عین حال جذاب و خواندنی در عرصه های گوناگون را به مردم جامعه و به خصوص نسل جوان معرفی کرده و به تبلیغ آن بپردازند.

حجت الاسلام حسین بستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در کنار این مساله، رسانه های جمعی به خصوص صدا و سیما نیز باید در قالب خبرها، مصاحبه ها و برنامه های جذاب و خلاقانه، به سهم خود توده های مردم را با کتاب و کتاب خوانی آشتی دهند و این کار البته به صرف شعار و حرف زدن محقق نمی شود بلکه نیازمند عمل در سطح وسیع و مستمر است.

وی افزود: هفته کتاب و کتاب خوانی، فرصت و بهانه خوبی است که بیش از پیش روی این مساله مهم و کلیدی تمرکز داشته باشیم و حال آن که متاسفانه ما تاکنون از این ظرفیت عظیم به صورت مدیریت شده و مطلوب، بهره برداری نداشته ایم.

این جامعه شناس حوزوی همچنین گفت: از سوی دیگر هم اکنون، بخش قابل توجهی از وقت و فرصت افراد در طول شبانه روز را شبکه های اجتماعی و نیز تعدد شبکه های صدا و سیما می گیرد و در این بین طبیعی است که افراد رغبت کمتری به کتاب خواندن داشته باشند؛ اما اگر ما یک برنامه ریزی خوب و منسجم در این باره داشته باشیم، بدون تردید بهتر نتیجه گرفته شده و در نهایت شاهد رشد قابل توجه آمار سرانه مطالعه در کشور خواهیم بود.

وی همچنین افزود: یکی از راهکارهای پیشنهادی به نظر بنده این است که کتب متناسب با اقشار مختلف جامعه به ویژه کودک و نوجوان از سوی نهادها و مراکزی تهیه و خریداری شده و در فواصل زمانی تبلیغی به مبلغان روحانی داده شود تا به این طریق نسل جدید رغبت و انگیزه برای مطالعه داشته باشد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha