جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام عباس عربیان ـ مدیر حوزه علمیه استان کردستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: بسیج و بسیجیان به عنوان آیینه تمام نمای هوشمندی، فداکاری، بینش دینی و سیاسی و مهمتر از آن فداکاری‌ها و وفاداری‌های تاریخ‌ساز و نماد قله‌های عظمت علمی، فرهنگی، ورزشی و … ملّت ایران در روند تکاملی انقلاب اسلامی شناخته می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج اظهار داشت: هفته بسیج یادآور یکی از همه ترین اتفاقات و رخدادهای مبارک در تاریخ انقلاب است که بانی و پایه گذار این مهم را باید امام خمینی (ره) دانست.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: امام خمینی (ره) با تشکیل بسیج مستضعفین توانست اقدامی تاریخ، استراتژیک برای حل نیازهای مهم کشور و ملت انجام دهد لذا باید بسیج مستعضفین را یکی از معجزات انقلاب اسلامی عنوان کرد.

 استاد حوزه علمیه کردستان عنوان کرد: ظهور تفکر و فرهنگ بسیجی و الگوی نبرد علوی و عاشورایی بسیجیان بود که نقش‌ آفرینی‌های سترگ آن در شکستن امواج طوفان‌ فتنه‌ها و توطئه‌های مختلف نظام سلطه و صهیونیسم و جنگ تحمیلی، متبلور است.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان اظهار کرد: امروز بسیج و بسیجیان به عنوان آیینه تمام نمای هوشمندی، فداکاری، بینش دینی و سیاسی و مهمتر از آن فداکاری‌ها و وفاداری‌های تاریخ‌ساز و نماد قله‌های عظمت علمی، فرهنگی، ورزشی و … ملّت ایران در روند تکاملی انقلاب اسلامی و پیشرفت و تعالی کشور در اذهان ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی شناخته می شود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اضافه کرد: از سوی دیگر نگاه منصفانه و به دور از حب و بغض مؤید این حقیقت است که بسیج با تمسک به ولایت مطلقه فقیه و به مدد بصیرت برای ایفای نقش‌های مثبت برای خدمت به مردم و یاری ‌بخشی در هنگامه‌ سخت بلایای طبیعی و زدودن غبار محرومیت از صفحه زندگی شرافت‌مندانه آنان بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان افزود: از دیگر برکات بسیج، باید نقش تأثیرگذار آن در عرصه بازدارندگی و اقتدار دفاعی ایران اسلامی در کنار سایر نیروهای مسلح را مورد تأکید قرار داد که نابودی و زوال آمال و آرزوهای جبهه دشمن را سبب شده است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان بیان داشت: پیام امام راحل(ره) به مناسبت هفته بسیج و نگاه حکیمانه ایشان که بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست، در فراسوی مرزهای ایران و در جغرافیای مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی و مقابله با تروریسم و «فتنه داعش» تبلور معناداری یافته است.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در پایان گفت: بسیج مردمی در سوریه و عراق پوزه دشمنان قسم خورده اسلام ناب محمدی(ص) را به خاک مالیده‌اند و به فضل الهی تشکیل بسیج جهان اسلام، به برکت شجره طیبه بسیج ملت ایران، شدنی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha