چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
حجت الاسلام بیت جادر

حوزه/ حجت الاسلام بیت‌جادر گفت: تسلط طلاب به زبان عربی برای تبلیغ دینی و با توجه به این‌که متون منبع دینی ما عربی است، لازم و ضروری است.

حجت الاسلام حسن بیت جادر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه آموزش زبان عربی برای طلاب یک ضرورت است، اظهار داشت: با توجه به اینکه منابع دینی ما برگرفته از زبان عربی می‌باشد و همچنین برای تبلیغ دین به مردم کشورهای هم‌جوار، لازم است طلاب با زبان عربی کاملا آشنا بوده و خود را برای تکلم بدان‌ آماده کنند.

وی افزود: تدریس زبان‌های خارجی از جمله دغدغه‌های آیت الله حائری یزدی در تأسیس حوزه علمیه قم بود که اگر آن زمان عملی می‌شد امروز بخش اعظمی از مردم دنیا با معارف شیعه آشنا شده بودند.

استاد عرب‌زبان مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گفت: در دیدار مراجع نجف که اخیرا در سفر طلاب خوی به نجف صورت گرفت، همه آن‌ها به آموزش زبان عربی در حوزه‌های علمیه سفارش و تاکید داشتند و یکی از برنامه‌های صورت گرفته در مدرسه علمیه خوی آموزش زبان عربی می‌باشد که حدود چهل نفر از طلاب در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند که بعد از گذراندن دوره‌های مختلف در مدرسه در اردوی مشهد، نجف و بناب حضور پیدا کرده‌اند.

وی هدف از این اردوها را تقویت مکالمه عربی طلاب و انتقال تجربیات به دیگر مدارس علمیه عنوان کرد و گفت: انتقال تجربیات، بررسی نقاط قوت و ضعف، افزایش انگیزه برای استمرار فراگیری مکالمه عربی از مهم‌ترین اهداف این اردوها می‌باشند.

لازم بذکر است که طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) دو سال است زبان عربی را در این مدرسه یاد گرفته‌اند و در مرداد ماه در اردوی یک ماهه در نجف اشرف هم با لهجه عراقی آشنا و در ایام اربعین برای تبلیغ به عراق اعزام شده بودند و هفته گذشته هم ۴۰ نفر از این طلاب ممتاز درسی و مکالمه عربی با حضور در مدرسه علمیه بناب مناظره علمی مکالمه عربی را برگزار کردند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha