پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نوجوانان کانادایی میزبان اجلاس «درک اسلام» هستند

حوزه/ دو نوجوان مسلمان کانادایی در ونکوور که با برخوردهای ضداسلامی روبرو بوده اند، با برگزاری اجلاسی باعنوان «درک اسلام» سعی دارند مردم و آشنایان شان را درباره دین اسلام آگاهی دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» دو نوجوان مسلمان کانادایی با برگزاری اجلاسی با عنوان «درک اسلام» سعی دارند دوستان و آشنایان غیرمسلمان شان را با دین خودشان آشنا سازدند.

کیان لالجی دانش آموز کلاس دوازدهم به همراه برادرش رازان لالجی میزبان این رویداد به منظور مبارزه با کلیشه های ضدمسلمانی بودند.

  رازان پس از اجلاس در مرکز اجتماعی ونکوور غربی گفت: مردم واقعا نمی دانند و این تقصیر خودشان هم نیست زیرا تصویری که از توسط رسانه ها از اسلام ترسیم می شود بسیار منفی است.

وی افزود: آنچه ما می خواهیم اینجا نشان دهیم این است که مسلمانان تروریست نیستند و در خیلی مواقع بیشتر از آنچه تصورش را بکنید با هم اشتراکات داریم.

ایده این انجمن پس از آن اتفاق افتاد که برادران شروع به گفتگو درباره تصورات غلط در مورد جامعه اسلامی کردند که روزانه با آنها روبرو می شدند.

کیان یادآوری کرد که در کلاس هشتم حضور داشت و از او پرسیده شد که آیا او یک «تروریست» بوده است یا خیر. این اظهار نظر ممکن است به طرز شوخی صورت گرفته باشد ، اما برای کیان بسیار تلخ بود.

وی گفت:  من اول به این مسئله خندیدم. اما حقیقت فقط این نیست که من را تروریست خطاب کرده بودند بلکه واقعیت تلخ  این است که اتفاق می تواند برای برادر کوچکترم هم بیافتد و من فهمیدم که مردم سراسر جهان - در کانادا ، آمریکا ، در همه جا - با این نوع کلیشه ها روبرو می شوند.

این دو برادر  با علی اسانی ، استاد دین و فرهنگ اسلامی اهل هند در دانشگاه هاروارد ارتباط برقرار کردند و از وی خواستند تا در این اجلاس صحبت کند.

رازان گفت: در حال حاضر آنچه من فکر می کنم گام بعدی ، حداقل برای من است ، فقط حامل مشعل هستم و امیدوارم واقعاً در نسل های آینده تأثیر بگذارد اطمینان حاصل کنیم که هیچکدام از آنها چنین چیزهایی را متحمل نشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha