پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کیومرزی

حوزه/ حجت الاسلام کیومرزی گفت: جوانان و دانشجویان امانات الهی در دست اساتید دانشگاه هستند و باید در تعلیم و تربیت دینی آن‌ها نهایت توان به کار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  از ارومیه، حجت الاسلام غلامرضا کیومرزی، صبح امروز در نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه ارومیه که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) اظهار داشت: حضرت علی (ع) می‌فرمایند: «الفُرصَه تمُّر مرِّ السَحاب فانتَهِزوا فُرَصَ الخَیّر»؛ فرصت‌ها مثل ابرها می‌گذرند چنان که ما متوجه گذشتن ابر در بهار نمی‌شویم فرصت‌های زندگی نیز به همان صورت می‌گذرند و ما از این مسئله غافل هستیم.

وی ادامه داد : باید از فرصت خودسازی، بندگی، خدمتگزاری به جوانان و فرزندان این ملت و فرصت تربیت دینی جوان‌ها نهایت استفاده را برده و به تکلیف خود در مقابل خدا و مردم عمل کنیم؛ اگر نتوانیم وظیفه تربیتی خودمان را نسبت به فرزندان این کشور انجام دهیم فردای قیامت باید پاسخ‌گو باشیم.

مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه ارومیه به وظیفه اساتید دانشگاه نسبت به تربیت دانشجویان اشاره کرد و گفت: امام صادق (ع) به ما تذکر می‌دهند که فرزندان خود را قبل از این‌که به دست دشمن گرفتار شوند تربیت کنید و امروز تعلیم و تربیت دینی دانشجویان بر عهده همه اساتید دانشگاه است و کسی حق شانه خالی کردن از مسئولیت را ندارد.

وی افزود: همه ما در قبال جوانان مسئول هستیم و نباید کارهای روزمره و تدریس و تحقیق ما را از وظایف خودمان غافل کند و اگر کوتاهی کنیم و روز قیامت که قرآن از آن به یوم‌الحسرت یاد می‌کند شرمنده شده و حسرت از دست رفتن این فرصت‌ها را خواهیم خورد.

حجت الاسلام کیومرزی در ادامه خاطرنشان کرد: امام علی (ع) در مورد کسانی که فرصت‌ها را از دست می دهند چنین بیان می‌کنند، من تعجب می‌کنم از کسانی که فرصت‌هایشان تمام شده و از خداوند می‌خواهند به دنیا برگردند ولی کسانی که فرصت دارند در استفاده از فرصت‌ها کوتاهی می‌کنند.

وی، خودسازی و تربیت دانشجویان را مهم‌ترین وظایف اساتید دانشگاه دانست و بیان داشت: همه ما باید از فرصتی که خدای متعال برای ما مهیا کرده است نهایت استفاده را کرده و در خودسازی و بندگی خدای متعال تلاش کینم و از فرصت خدمت در دانشگاه به بهترین وجه استفاده نموده و فرزندان این مرز بوم را که امانتی هستند در دست ما، به بهترین نحو تربیت کنیم  تا روز قیامت نزد خدای متعال شرمنده نباشیم.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha