سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر / حضور آیت الله ناصری در جلسه طلاب و فضلای استان یزد در قم

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: یکی از مهمترین عوامل مغفول مانده در جامعه بشری، بحث اخلاق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدجمال حسینی، عصر امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام باقر(ع) شهرستان کامیاران اظهار داشت: یکی از مهمترین عوامل مغفول مانده در جامعه بشری، بحث اخلاق است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران گفت: اخلاق زیرساخت سایر باورها و حوزه های زندگی هر شخصی را تشکیل می دهد و باید گفت که اخلاقیات خارج از دین و مذهب خاصی تعریف می شود.

وی تاکید کرد: با این وجود موضوع اخلاق در این اسلام با نگاهی تخصصی نگریسته می شود و از همین روست که مراکز دینی و فرهنگی به مانند حوزه های علمیه همواره بر روی مسایل تهذیبی توجه و نگاه ویژه ای دارند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه سخنان خود بیان کرد: تا زمانی که فردی نتواند خلقیات و منش خویش را منطبق بر مبانی دینی و اسلامی کند، نباید از وی انتظارات دیگری همانند درستکاری، ایمان و… را داشت.

وی با اشاره به اینکه نباید مسایل تهذیبی در مدارس علمیه نادیده گرفته شود، تاکید کرد: طلاب در دوران حضور در حوزه نباید تنها در مسیر علم و پژوهش حرکت کنند، زیرا پژوهش علیرغم اهمیتی که دارد، بدون تهذیب روح و نفس بی اثر و ناکارآمد خواهد بود.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران گفت: طلاب باید در فرصتی که در حوزه های علمیه قرار دارند بر نفس و ایمان خود همواره مسلط باشند و در مسیر اسلام حرکت کنند و در صورتی که این مهم را بتوانند برآورده کنند در سایر مباحث حوزه کارنامه موفقی خواهند داشت.

وی در پایان سخنان خود گفت: طلبه با علم و تهذیب، می تواند یک مبلغ و مروج خوب برای دین مبین اسلام باشد در غیر اینصورت نمی تواند وظایف دینی که برعهده دارد را به نحو احسن انجام دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha