جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر نشست هم اندیشی معاونان و مسئولان پژوهش مراکز هدایت علمی تربیتی حوزه علمیه قم

حوزه/ هم اندیشی و نشست معاونان پژوهشی مراکز هدایت علمی تربیتی سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در کتابخانه آیت الله العظمی بروجردی( مسجد اعظم) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام عطایی، معاون پژوهشی مرکز علمی تربیتی مصلی قدس بعد از ظهر امروز در هم اندیشی و نشست معاونان پژوهشی مراکز هدایت علمی تربیتی سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در کتابخانه آیت الله العظمی بروجردی( مسجد اعظم) برگزار شد، بر ضرورت بحث آموزش پژوهش و مشاوره پژوهشی به وسیله اساتید پژوهشی در مراکز هدایت علمی تربیتی تأکید کرد و گفت: اجرای هر برنامه ای در مراکز علمی تربیتی نیازمند به حمایت و ثبت فعالیت های پژوهشی اساتید در سامانه آموزشی است. اگر حمایت نشود، کارها به درستی پیش نخواهد رفت.

در ادامه حجت الاسلام علیزاده، معاون پژوهشی مرکز هدایت علمی تربیتی آل یاسین نیز گفت: درحال حاضر معاونت پژوهش فعالیت خوبی را شروع کرده است، ولی مشکلی که درحال ایجادشدن است، مستقل شدن فعالیت های بحث پژوهشی است.

وی افزود: هم اکنون با وجود تعداد زیاد متون های آموزشی، آیا می توان به فعالیت پژوهشی به صورت مستقل پرداخت یا نه؟.

حجت الاسلام علیزاده بر استفاده گروهی و یکپارچه مراکز علمی تربیتی از اساتید پژوهشی تأکید کرد.

حجت الاسلام حیادر، معاون پژوهشی مرکز هدایت علمی تربیتی الهادی نیز گفت: امروز همه تلاش های این مرکز اجرای برنامه های پژوهشی است که از سوی معاونت پژوهشی تنظیم، تعیین و ابلاغ می شود.

وی افزود: از جمله فعالیت های این مرکز هدایت علمی تربیتی تشکیل 50 عنوان درسی، 40 کلاس پژوهشی، ارائه برنامه های پژوهشی، برگزاری کارگاه های پژوهشی استاد محوری درموضوعات تفسیر، حقوق و...، برگزاری آموزش زبان، راه اندازی رشته های متنوع پژوهشی، برگزاری کارگاه های پژوهشی برای طلاب، ارائه فراخوان مقاله و حمایت از طلاب در بحث مقاله نویسی  تشکیل می شود

حجت الاسلام حیادر گفت: این مدرسه علمی تربیتی 400 طلبه در سطوح عالی دارد و همه برنامه ها برای رشد طلاب این مدرسه تهیه و تنظیم و اجرا می شود.

معاون پژوهشی مرکز علمی تربیتی الهادی افزود: از جمله مشکلات این مرکز در بحث پژوهش نداشتن سخت افزار در بحث پژوهش، عدم حمایت از مقاله نویسان و تولید و نشر مقاله، عدم توجه جدی به بحث پژوهش در مراکز علمی تربیتی، عدم توجه و حمایت مسئولین پژوهشی به فعالیت های پز 

حجت الاسلام خسروشاهی، معاون پژوهشی مرکز هدایت علمی تربیتی مدینه النبی نیز با بیان این که یکی از برنامه های خوب معاونت پژوهش، بحث 5نمره پژوهش است، گفت: این مسئله انگیزه طلاب را برای انجام فعالیت پژوهشی دو چندان کرده است.

وی بیان داشت: از جمله کارهایی که از آن غفلت شده، آموزش به اساتید در عرصه پژوهش است. غفلت از این بحث خسارت ها را برای حوزه بیشتر و موجب بی انگیزگی اساتید می شود.

حجت الاسلام خسرشاهی گفت: از جمله فعالیت های پژوهشی در این مرکز  برگزاری آشنایی با مجموعه علوم انسانی، آموزش تقریر نویسی، آموزش مقاله نویسی علمی، چاپ و نشر بعضی کتب طلاب و حمایت مالی از طلاب، اجرای همایش ها و کنفرانس ها و... است.

حجت الاسلام بوربور، معاون پژوهشی مرکز هدایت علمی تربیتی شمس الشموس نیز گفت: از جمله برنامه های پژوهشی در این مرکز برگزاری نشست های پژوهشی، برگزاری کارگاهای آموزش تفسیر و... است.

وی افزود: از جمله حمایت های که معاونت پژوهشی می تواند به مراکز علمی تربیتی کند، واگذاری آزمون درس خارج به مراکز، حمایت از اساتید پژوهشی و ... است.

حجت الاسلام رفیعی، معاون پژوهشی مرکز هدایت علمی تربیتی علی بن موسی الرضا(ع) نیز گفت: از جمله فعالیت های پژوهشی این مرکز، ارائه آیین نامه پژوهشی، مشاوره اساتید در موضوع مقاله نویسی برای طلاب، حمایت از طلاب مقاله نویسی و... است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha