سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیین حجره داری

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه از اجرای طرح «آیین حجره داری» در این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام سیدتوفیق رضایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان گفت: یکی از برنامه های مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام شهرستان قروه برگزاری «آیین حجره داری» است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه ادامه داد: این برنامه از سه سال پیش آغاز شده است و اکنون در سال چهارم آن می باشیم که هر دوشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می گردد.

وی بیان کرد: در این برنامه کتاب «گامی به سوی اصول تحول1» نوشته محمدتقی مرادی مورد تدریس قرار می گیرد. براساس مضامین این کتاب به مسئله اهمیت و جایگاه حوزه ها در جامعه اسلامی می پردازیم.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه افزود: بخش دیگری از این برنامه معرفی و آشناسازی طلاب با مسئله اهمیت حجره ها در حوزه های علمیه می باشد.

حجت الاسلام رضایی اظهار کرد: در این برنامه برای طلاب مدرسه عوامل نورانیت حجره و حوزه تبیین می شود.

وی با اشاره به اینکه شخصیت طلبه در حوزه ها شکل می گیرد، بیان کرد: طلاب در حجره های حوزه و مدارس علمیه شخصیت اجتماعی شان شکل می گیرد و بعد از فارغ التحصیلی بهتر می توانند با عوامل اجتماعی خود را وفق دهند.

وی به دیگر برنامه های «آیین حجره داری» اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین در کنار این برنامه به مسایلی همانند علل اهمیت نماز شب، قرائت قرآن کریم و ترک گناه اشاره می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha