پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
العدوان السعودي يواصل غاراته بالحديدة

حوزه/ استاد حوزه علمیه استان کردستان گفت: امروز وهابیت با دلارهای نفتی عربستان ریشه و عامل اصلی فتنه در جهان اسلام شده است تا جایی که بسیاری از گروهک ها و جریان های تند و خشن که به نام مسلمانی آدم کشی می کنند توسط وهابیون حمایت و پشتیبانی می شوند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام جلال قنبرلو، صبح امروز در نشست بصیرتی طلاب مدرسه سفیران هدایت بیجار اظهار داشت: اسلام دین واحدی است که وحدانیت آن می تواند جهان اسلام را به یک قدرت بلامنازع تبدیل کند و دشمن این امر را به خوبی درک می کند، بنابراین در قرن های اخیر تلاش های فراوانی برای جلوگیری از این وحدت فراگیر در جهان اسلام صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در این میان نقش استعمار انگلیس از هر کشور دیگری پررنگ تر بوده است، بیان داشت: انگلیس سابقه ای دیرینه در ایجاد تفرقه و فتنه در کشورهای جهان به ویژه در جهان مسلمین دارد و اکنون نیز به عینه شاهد شیطنت های استعمار پیر هستیم.

این کارشناس حوزوی اظهار کرد: اسلام در اصل یک دین واحد است که یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مسلمان از یک خدا، یک قرآن، یک قبله و یک رسول برخوردارند، ولی با این حال شاهد انشقاق در این دین توسط دشمنان هستیم.

وی با اشاره به ایجاد فرقه های منحرف توسط استکبار و استعمار، بیان کرد: متاسفانه امروز وهابیت با دلارهای نفتی عربستان ریشه و عامل اصلی فتنه در جهان اسلام شده است تا جایی که بسیاری از گروهک ها و جریان های تند و خشن که به نام مسلمان آدم کشی و هرگونه جنایتی می کنند توسط وهابیون حمایت و پشتیبانی می شوند.

حجت الاسلام قنبرلو در ادامه با اظهار نگرانی از اشاعه تفکرات سلفی و تکفیری در منطقه، اظهار داشت: متاسفانه شعارها و وعده های این گروه ها باعث جذب برخی از جوانان و نوجوانان به این گروهک ها می شود که این خطری بالقوه برای جهان اسلام می باشد.

وی با اشاره به لزوم مبارزه اصولی و منطقی با این جریان های منحرف در جهان اسلام، بیان داشت: جریان هایی همانند تکفیری، سلفی، داعش و... که به نوعی منشعب شده از وهابیت می باشند، از پایه و اساس دینی محکم و متقن برخوردار نیستند، بنابراین می توان با استدلال های قوی و فقهی بنیادهای این فرقه ها و نحله ها را به لرزه درآورد و چهره و هویت واقعی آنان را به همه دنیا نشان دهیم و بگوییم که این فرقه ها با اسلام راستین هیچ سنخیتی ندارند.

حجت الاسلام قنبرلو بیان کرد: امروز روحانیون باید با تعامل و همکاری در مقابل تفکرات ضددینی، با روش استدلالی و اصولی مبارزه کنند و پایگاه های فکری و عقیدتی آنان را در جامعه مسلمین از بین ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha