جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار با آیت الله صافی

حوزه/ منابر و مساجد فرصت خوبی برای بیان مباحث پیشگیرانه است تا مردم از تبعات اعتیاد و مصرف آن آگاه شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در  دیدار دکتر اسکندر مومنی که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، گفتند: وظیفه دینی ماست که از ورود مواد مخدر به کشور جلوگیری کنیم چرا که مواد مخدر پدیده‌ای خطرناک است و افراد زیادی را گرفتار می‌کند.

ایشان افزودند: منابر و مساجد فرصت خوبی برای بیان مباحث پیشگیرانه است تا مردم از تبعات اعتیاد و مصرف آن آگاه شوند.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی بیان کردند: اگر کسی هم گرفتار اعتیاد شد، خانواده‌اش باید همراهش باشد و کمکش کند تا خود را درمان کند.

دکتر اسکندر مومنی نیز در این دیدار با بیان اینکه طی یکسال گذشته اقدامات خوبی برای مبارزه با مواد مخدر انجام شده‌ است، گفت: در بخش مرز، مرزها با هدف جلوگیری از ورود مواد مخدر، تقویت شدند اما در داخل کشور افغانستان به دلیل نیروهای فرامنطقه ای نمیتوان کار قابل توجهی انجام داد.

وی افزود: بیش از ۷۴ درصد کشفیات صورت گرفته در استان‌های شرقی و حاشیه شرق کشور بوده است و تعداد شهدای انتظامی مبارزه با مواد مخدر نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد کاهش‌ یافته است. ضربه به بنیان های اقتصادی قاچاقچیان بیشتر شده است.

دبیرکل ستاد گفت: تمرکز و اولویت مهم ستاد بر اقدامات پیشگیرانه است که در همین راستا از سال گذشته تاکنون طرحی به نام یاریگران زندگی در کشور در حال اجرا است، در این طرح از همه ظرفیت های کشور برای پیشگیری از اعتیاد استفاده می شود.

مومنی افزود: همچنین به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های نهادهای فرهنگی و مذهبی سال گذشته تفاهم‌نامه‌هایی با حوزه‌های علمیه کشور و دفتر تبلیغات اسلامی منعقد شد که وعاظ و مبلغان در سخنرانی های خود، در خصوص پیشگیری از اعتیاد نیز صحبت کنند، چرا که مردم ما متدین هستند و کلام آنان در دل مردم اثرگذار است.

وی؛ مهارت‌آموزی به معتادان را از برنامه‌های این ستاد برشمرد و اظهار کرد: پس از سم‌زدایی از معتادان در اردوگاه‌های ترک اعتیاد، مهارت‌آموزی نیز به آنان ارائه می‌شود تا زمینه برای اشتغال و بازگشت آن‌ها به جامعه فراهم شود.

دبیرکل ستاد با اشاره به جمعیت معتادان کشور گفت: ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مصرف‌کننده مستمر مواد مخدر داریم که 5.4 درصد جمعیت فعال کشور هستند.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha