جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام علی سالاری

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان گفت: اگر طلاب به آینده ای درخشان در زمینه علمی می اندیشند باید در بحث پژوهش و تحقیق سخت کار کنند.

حجت الاسلام علی سالاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان با اشاره به فرا رسیدن هفته پژوهش، اظهار داشت: با انجام امور پژوهشی است که اکنون انسان به این سطح از پیشرفت رسیده است و تنها با پژوهش می توان زوایای پنهان علوم و نادانسته ها را کشف نمود.

وی با اشاره به اینکه پژوهش در حوزه دین، باعث به روز شدن فقه می شود، افزود: بسیاری از زوایای مبهم علوم دینی و شرعی با انجام امور پژوهشی چهره خود را عیان کرده است، لذا از این رو است که بسیاری از بزرگان دین اسلام در حوزه پژوهش نامور بوده و هستند.

این استاد حوزوی ادامه داد: امروز یکی از مسایلی که حوزه های علمیه کشور باید بر روی آن متمرکز شوند نهادینه کردن مسئله پژوهش در مدارس است، زیرا پژوهش و تحقیق چهره زیبا و جامع دین مبین اسلام را برای همگان عیان می سازد، لذا اساتید، طلاب را تشویق به تحقیق و پژوهش منظم کنند.

 استاد حوزه تصریح کرد: اگر طلاب به آینده ای درخشان در زمینه علمی می اندیشند، باید در بحث پژوهش و تحقیق سخت کار کنند.

حجت الاسلام سالاری عنوان کرد: کتاب های جامع دینی که اکنون به راحتی در اختیار همه ما می باشد، ماحصل سال ها پژوهش و تحقیق بزرگان است.

وی خاطرنشان ساخت: در بسیاری از علوم دینی و حتی احادیث و روایات به مسئله پژوهش و تحقیق توجه و سفارش شده است که نشان می دهد باز کردن دریچه های جدید علم همواره با پژوهش و تحقیق امکان پذیر می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha